Wyprawka dla noworodka lista zakupów.

Wyprawka dla noworodka lista zakupów, Pani domowa



Będąc w pierwszej ciąży etap przygotowywania wyprawki miałam praktycznie już za sobą, a termin porodu miałam miesiąc później niż teraz. Całą ciążę praktycznie poświęciłam na czytaniu, oglądaniu i zbieraniu opinii o produktach dla dzieci - co najlepsze, co kupić. Lista potrzebnych rzeczy nie miała wtedy chyba końca. Lepiej nie myśleć ile pieniędzy zmarnowaliśmy kupując te wszystkie rzeczy.
Punkt patrzenia na macierzyństwo zmienia się jednak wraz z ilością dzieci....
Druga ciąża - siódmy miesiąc już trwa, rodzić będę poprzez cesarskie cięcie (nie z wyboru - niestety nie mogę inaczej), tak więc naprawdę maleństwo powitamy już w 38 tygodniu ciąży, został cały wrzesień i połowa października, więc już chyba trzeba pomału zacząć myśleć o jakieś wyprawce dla naszego szczęścia. Część rzeczy już mam po Karolince - wózek, łóżeczko, pościel resztę muszę kupić, bo przecież chłopak nie będzie w różowym chodził ;)
Zaczynam więc planowanie wyprawki dla mojego maleństwa....


Wyprawka dla noworodka lista zakupów:

Wyprawka dla noworodka lista zakupów, Pani domowa

  1. Kosmetyki - w drogeriach jest tego wiele - kremy na odparzenia, przeciwko odparzeniom, kremy do twarzy, balsamy do ciała, oliwki, szampony do włosów, płyny do kąpieli, żele do mycia, szampony do włosów, zasypki można by tak ciągnąć chyba jeszcze długo. Wypisując się z szpitala dostaniemy całą masę próbek kosmetyków - warto z nich korzystać na początku - ponieważ nie wiemy co uczuli nasze dziecko, co mu będzie służyć, więc nie warto kupować za dużo. Jeśli już musisz proponuję zakupić kosmetyki jednej serii - tak aby w razie czego wiedzieć, która firma uczula maluszka.
    Na mojej liście znajduje się:
    - żel do mycia ciała
    - krem przeciwko odparzeniom
    Kremu na odparzenia nie kupuje - bo i po co? Jak mały będzie miał odparzoną pupę do taki krem dokupię - zresztą w szpitalu otrzymam próbkę sudocremu - na początek wystarczy.
    - krem ochronny
  2. Artykuły higieniczne
    - wanienka do kąpieli
    - przewijak
    - nożyczki/ ciążki do paznokci
    - aspirator do noska
    - ręczniki kąpielowe - 2 sztuki
    - pieluchy flanelowe lub tetrowe - 10 sztuk
    - pampersy
    - płatki kosmetyczne
    - kompresy niejałowe
  3. Ubranka
    - śpioszki - 6 sztuk
    - body - 10 sztuk
    - kombinezon - dla dziecka urodzonego pod koniec października myślę niezbędny
    - ciepła czapka
    - ciepły zestaw ubranek  takie wyjściowe myślę, że z dwie sztuki wystarczą
    - sweterek
    - skarpetki - 4 sztuki
    Buciki ? Myślę, że bobasowi, który nie chodzi są one zbędne.

    Wyprawka dla noworodka lista zakupów, Pani domowa
  4. Akcesoria
    - butelka do karmienia - tutaj mam mieszane uczucie, ostatnio nam nie były potrzebne dopóki mała nie zaczęła herbatek i soczków pić....
    - smoczek - Karolcia już kupiła dla brata smoczek, wiec mogę odhaczyć ;) - sama smoczka nie chciała, ale niech jest ;)
    -  kocyk - 2 sztuki
    - łóżeczko
    - materac
    - pościel - 2 sztuki
    - kołderka, niemowlę nie powinno spać na poduszce, więc jak dla mnie zakup zbędny
    - nieprzemakalny ochraniacz na materac  - 2 sztuki
    - wózek, jeśli nie kupimy 3w1 to dodatkowo fotelik samochodowy
  5. Wyposażenie apteczki
    - witaminy K i D
    - octanisept
  6. Dodatkowo:
    - torba do wózka
    - łóżeczko turystyczne
    Jeśli ktoś zamierza karmić mm to podgrzewacz do butelek może okazać się przydatny.
Akcesoriów i gadżetów dla niemowląt jest wiele - nie warto jednak kupować na zapas, jak uznamy, iż coś nam jest potrzebne zawsze można dokupić. Ubranek również nie kupowałabym na zapas - po pierwsze dziecko szybko rośnie, po drugie wszyscy co odwiedzają maluszka zazwyczaj przychodzą z ubrankami i zabawkami. Jak uznamy, iż mamy za mało śpiochów czy bodów to zawsze można dokupić. Dzisiaj nawet zamawiając przez Internet paczkę mamy na drugi dzień w domu.

Przygotowałam dla Was listę zakuów do wydruku w dwóch wersjach kolorystycznych, w kolorze oraz czarno-białą. Oczywiście zostawiłam miejsce, gdybyście chciały coś dopisać. Możecie również ściągnąć pustą listę do samodzielnego wypełnienia.

Wyprawka dla noworodka lista kolorowa
Wyprawka dla noworodka lista czarno-biała
Wyprawka dla noworodka lista do wypełnienia w kolorze
Wyprawka dla noworodka lista do wypełnienia czarno-biała





Spodobał Ci się mój post? Polub moją stronę na Facebooku i pozostań ze mną na dłużej:

19 komentarzy:

  1. Nam jeszcze przydał się sterylizator do butelek. Nauczona doświadczeniem przy pierwszej ciąży, przy kolejnych już byłam przygotowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja butelki gotowałam :) Zakładając, że będą karmić piersią, to jak dla mnie zbędny zakup na początek :)

      Usuń
  2. Smoczek świecący w ciemności jest bardzo praktyczny. I szampon dla dziecka warto kupić. Włoski niezbyt fajnie pachną po jakimś czasie. Polecałabym również rożek do wózka. :) Taki ciepły ze Smyka :) I herbatkę koperkową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rożek ? Karolcia miała z trzy, korzystać z niego nie miała, ponieważ miała dysplazje biodrową - tak więc owijanie dziecka było nie wskazane. Dlatego też nie ma becika na mojej liście :) A co do szamponu - uważam, że dla noworodka powinno się używać jak najmniej chemii - więc na początek jeden szampon do mycia ciałka wystarczy.

      Usuń
    2. Linomag robi specjalne szampony ! :) Do kompletu do kremów także nie są chemiczne.

      Usuń
    3. oo dziękuję za sugestię ;)

      Usuń
  3. Nigdy nie byłam zwolenniczką kupowania tysięcy niepotrzebnych maluchowi gadżetów :) więc zgadzam się z Tobą absolutnie. Na szczęście już w pierwszej ciąży o tym wiedziałam. Mieliśmy mnóstwo pożyczonych rzeczy. Też stworzyłam dawno temu własną listę. Dodałabym tylko laktator (acz miałam pożyczony) - przy karmieniu piersią najlepszy przyjaciel kobiety :) no i chustę do noszenia :) A tak absolutnie - tona koemstyków, ani ciuchów nie potrzebna, a już z pewnością nie zabawki.
    Ps. my tylko kupiliśmy Majci taką przytulankę szmatkę - króliczka- przytulałam ją jeszcze w ciąży, by przeszła moim zapachem _ Henio do tej pory jest najlepszym przyjacielem i jest z Mają zawsze i wszędzie :)
    A sama też za kilka miesięcy znów będę kompletowała kolejną wyprawkę. Życzę bezpiecznego porodu bez komplikacji i zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :) Oj zabawki, przytulanki to raj dla Karolci, z każdych zakupów z dziadkami wraca z nowym gadżetem dla dzidziusia - przytulanek, grzechotek i gryzaków nie brakuje. Laktator o nim nie pomyślałam, ale to mam, chociaż nie umiałam nim ściągać pokarmu, nie wiem dla czego, więc może dlatego nie wpadł mi do głowy :)

      Usuń
  4. Moja rodzina i ja trochę poszaleliśmy i mamy mnóstwo nie potrzebnych ubranek itp. Trudno, najwyżej się komuś odda. Przydatny wpis.Kosmetyków nie mam jeszcze żadnych :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. branża dziecięca też musi z czegoś żyć ;) podczas użytkowania zobaczysz co się przyda a co nie :)

      Usuń
  5. U nas wiele rzeczy okazało się być zupełnie nieprzydatnych dlatego stworzyłam na blogu listę ANTY-WYPRAWKA :) Byłam w szoku, jakie przykłady podawały inne mamy, np. była taka, która zupełnie nie potrzebowała...WÓZKA dziecięcego :) podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez wózka to sobie jednak nie wyobrażam, ale jak kto woli :)

      Usuń
  6. U mnie podgrzewacz do butelek totalnie się nie sprawdził. Uważam go za zbędnego zjadacza prądu bo stale się włącza aby utrzymać temperaturę.

    OdpowiedzUsuń
  7. przydatna lista, mam nadzieję, że kiedyś i nam się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja starałam się ograniczyć ilość rzeczy do minimum i kupić tylko to co niezbędne. Ale przyznam szczerze, że mimo to, i tak wśród skompletowanej wyprawki, znalazły się rzeczy niepotrzebne, jak np.laktator, który wszyscy uważali za konieczność przy karmieniu piersią, a ja mimo iż karmie już prawie 2 lata, użyłam go może raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to już jest, wychodzi w praniu co nam jest potrzebne a co nie :)

      Usuń
  9. Ja starałam się ograniczyć ilość rzeczy do minimum i kupić tylko to co niezbędne. Ale przyznam szczerze, że mimo to, i tak wśród skompletowanej wyprawki, znalazły się rzeczy niepotrzebne, jak np.laktator, który wszyscy uważali za konieczność przy karmieniu piersią, a ja mimo iż karmie już prawie 2 lata, użyłam go może raz.

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko, no trochę tego będzie...w moim przypadku lista jeszcze nie jest potrzebna, ale może już nie długo ;) Wtedy na pewno wrócę do Twojego posta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja lista jest dość okrojona - rzeczy dla niemowlaków jest multum i można by kupować i kupować. Z doświadczenia wiem, że wielu rzeczy się później nie używa. Dlatego też zrobiłam podstawową listę rzeczy niezbędnych :) Ja już wszystko mam :)

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger