Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy.

Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowa


Kolejny post kulinarny - jakoś tak mnie wzięło na pieczenie, więc dlaczego przy okazji nie podzielić się z Wami przepisami na udane wypieki?
Zazwyczaj inspiruje się kilkoma przepisami, zmieniam co nieco i powstaje jakieś ciasto - więc przepisy takie trochę moje, trochę zaczerpnięte od innych :)

Dziś proponuję Wam ciasto z arbuzem - sezon na ten owoc jeszcze trwa, więc warto to wykorzystać i przygotować ten przepyszny sernik.
Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowa

Jak przygotować ciasto z arbuzem?

Składniki:

masa serowa:

  • 600 g serka homogenizowanego 
  • 360 g serka mascarpone
  • 200 g białek czekolady
  • 5 łyżek cukry pudru
  • 2 opakowania galaretki cytrynowej
  • 200 ml gorącej wody
  • 500 g arbuza

galaretka arbuzowa

  • 500 g arbuza
  • 3 opakowania galaretki arbuzowej
  • 250 ml gorącej wody

biszkopt - przepis znajdziecie tutaj (klik)

Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowa

Sposób przygotowania:

Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowaMasa serowa

Galaretki cytrynowe rozpuścić w 200 ml wrzącej wody - odstawić do przestudzenia. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Oba rodzaje sera wymieszać razem z rozpuszczoną czekoladą, cukrem oraz tężejącą galaretką.

Galaretka arbuzowa

Galaretki rozpuścić w 250 ml wody. Miąższ z arbuza zmiksować w blenderze, dodać przestudzone galaretki i wymieszać.
Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowa

Montaż

Na biszkopt wylać 1/3 masy serowej, poukładać na to kulki z arbuza i wylać resztę masy serowej. Wstawić do lodówki aby masa całkowicie stężała, po czym wylać na nią tężejącą galaretkę arbuzową i ponownie wstawić do lodówki. 






Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowa

Ciasto z arbuzem. przepis na przepyszny sernik arbuzowy. Pani domowa




Spodobał Ci się mój post? Polub moją stronę na Facebooku i pozostań ze mną na dłużej:
PaniDomowa

Zobacz również:


29 komentarzy:

  1. Pierwszy raz spotykam się z takim ciastem, ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję wypróbować przepis - ciasto naprawdę pyszne ;)

      Usuń
  2. Lubię serniki na zimno :) Takiego jeszcze nie próbowałam! Ale chyba wkradł Ci się błąd w tekście, bo podejrzewam, że nie użyłaś "serka arbuzowego" chyba, że to jakaś totalna nowość w sklepach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak błąd, już poprawiłam - bardzo dziękuję. Chyba za dużo myślałam o tych arbuzach pisząc post :)

      Usuń
  3. Na pewno pyszne jest to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo, nigdy takiego nie próbowałam - muszę sama zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie podejrzewałam, że z arbuza można zrobić takie cudo ;o uwielbiam go więc cisto na pewno skradłoby moje serce :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda apetycznie, chętnie zrobię takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze słyszę - muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zwykła mama nie będę Twojego bloga czytać bo mi takie smaki robisz! Hhahahaha.
    Ale mam ochotę na serniczek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda cudnie! Aż mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam spróbować - póki jeszcze arbuz w sklepie ma smak arbuza ;)

      Usuń
  10. Widzę, że prawie każdy zaskoczony jest takim ciastem. Ja też. A wygląda niesamowicie i musi być pyszne. Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba smaki w ciąży działają tak, że wymyśliłam sobie ciasto z arbuza :P

      Usuń
  11. Wygląda wyśmienicie. My jako wielbiciele arbuza i wszelkiego rodzaju ciast na pewno spróbujemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie sobie uświadomiłam, że z arbuza nie robiłam jeszcze nigdy NIC! Wcinam go tylko i wyłącznie na surowo... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my też zazwyczaj wcinamy arbuza na surowo :) Polecam spróbować sernika arbuzowego.

      Usuń
  13. Ciasto arbuzowe?! Pierwszy raz widzę... :) Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale kusisz tymi pysznościami :)

    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/10/dawka-regeneracji-dla-twoich-wosow.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy przepis. Muszę koniecznie go wypróbować. Lubię serniki i ten przepis przypadł mi bardzo do gustu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy pomysł:) wygląda apetycznie, pozdrawiam:)!
    swiatwkolorzeblond.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fanką arbuza nie jestem ale ciasto wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jadłam taki sernik, ale z galaretką truskawkową, ale arbuzowa? Muszę koniecznie spróbować :)
    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale nie widziałam jeszcze nigdzie galaretki arbuzowej :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger