Ciasto biszkoptowe z owocami.



Dziś podam Wam przepis na tanie i szybkie ciasto. Może nie wygląda zbytnio apetycznie i nie można go porównać smakiem do ciast z najlepszymi kremami, jednakże jest naprawdę dobre. Co najważniejsze wszystkie składniki zawsze mamy w domu nie trzeba, więc kombinować i chodzić po sklepach. Samo przygotowanie zajmuje maks. 10 minut - później można zająć się przyjemnościami dopóki minutnik nas nie wezwie do wyjęcia blaszki z piekarnika;)


Ciasto jest bardzo proste w wykonaniu i myślę, że każdy sobie z nim bez trudu poradzi.

Ponieważ o tej porze roku śliwki smakują najlepiej, zrobiłam ciasto ze śliwkami. Jednakże można wykorzystać dowolne owoce - jabłka, gruszki, truskawki, wiśnie, rabarbar i co Wam jeszcze przyjdzie do głowy albo, na co aktualnie jest sezon:). Jeśli akurat nie mamy świeżych owoców to możemy wykorzystać jakieś mrożone, które nam zalegają w zamrażalce. Polecałabym jednak odmrozić je wcześniej i odsączyć trochę z wody. Ciasto zbyt mokre może nam nie wyrosnąć odpowiednio. 
Samo ciasto nie jest zbyt słodkie.


Składniki:

  • 4 jajka,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 1/2 szklanki oleju,
  • 1,5 szklanki mąki pszennej, 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • owoce (ok 600g)

Sposób przygotowania: 

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Następnie wsypać cukier i dalej ubijać. Gdy powstanie błyszcząca piana (taka jak na bezy) dodać żółtka i nadal mieszać. Dodajemy olej – mieszamy. Wsypujemy mąkę oraz proszek do pieczenia - mieszamy łyżką, lub zmniejszamy w robocie kuchennym obroty na minimum. Gdy ciasto będzie jednolite wylewamy je na blaszkę wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. 
Na ciasto układamy owoce, w moim przypadku śliwki. Lekko je dociskamy. Ja śliwki posypuję cukrem zmieszanym z cynamonem, nie jest to jednak konieczne.
Pieczemy przez godzinę w temperaturze 180 stopni. 
Ciasto przygotowałam na standardowej blaszce prostokątnej.
Gotowe ciasto można posypać cukrem pudrem lub polukrować. Jak dla mnie to już jednak zbyt słodka wersja.


Zapisujcie ten przepis w swoich kajecikach i wykorzystujcie z dowolnymi owocami.


13 komentarzy:

  1. Ja często robię takie tylko że z truskawkami, bo właśnie nam zalegają w zamrażarce jeszcze z sezonu z działki. Ale ze śliwkami też już takie jadłam, z malinami. Z jabłkami jeszcze nie więc może następym razem jakąś zmianę zastosuję :)
    Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto można zrobić praktycznie z wszystkimi owocami i to w nim jest najlepsze :)

      Usuń
  2. Robiłam takie ciasto z jabłkami. Ze śliwkami zwykle robię placek z kruszonką. Ale Twoje ciacho tez fajnie wygląda i pewnie jest trochę mniej słodkie niż moje, co niekiedy może być plusem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To fakt nie jest za słodkie. Ja znów z kruszonka robie z jabłkami (; chociaż te się o wiele szybciej robi (;

      Usuń
    3. To fakt nie jest za słodkie. Ja znów z kruszonka robie z jabłkami (; chociaż te się o wiele szybciej robi (;

      Usuń
  3. Moja mama kiedyś bardzo często robiła to ciasto.
    Jest bardzo dobre.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. omnomnom <3 wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasta biszkoptowe z owocami. Są łatwe w przygotowaniu, szybkie, a dzięki zastosowaniu różnych owoców, za każdym razem możemy mieć na talerzu zupełnie coś innego :)
    No i takie ciasto przypomina mi dziecięce lata u babci na wsi... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być pyszne!! Zapraszam na swojego bloga kulinarnego. https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Proste i smaczne! Pamiętam takie smaki z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama uwielbia piec tego rodzaju ciasta, są bardzo smaczne. Zawsze jej wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger