Zapiekanka ziemniaczana z kiełbasą.


Zapiekanka ziemniaczana z kiełbasą, cebulą i pieczarkami to bardzo proste oraz szybkie danie a zarazem bardzo efektowne i pyszne.


Składniki:
  • 8 ziemniaków,
  • 30 dag kiełbasy,
  • cebula,
  • papryka zielona,
  • 3 pomidory,
  • 30 dag pieczarek,
  • 300 ml śmietany 18 %,
  • jajko,
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa, majeranek,
  • 150 g sera żółtego.
Sposób przygotowania. 

Ziemniaki obrać, pokroić w plasterki i ugotować w lekko osolonej wodzie.
Cebulę pokroić w piórka, kiełbasę w plasterki, podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy.
Pieczarki pokroić i również podsmażyć.
Zapiekankę układamy warstwowo:


Na spód dajemy ugotowane ziemniaki, na to pokrojone w plasterki i wcześniej sparzone ze skóry pomidory.


Następnie umytą i pokrojoną w kosteczkę paprykę.


Na paprykę wykładamy przesmażoną wraz z cebulką kiełbasę.


Ostatnią warstwą są pieczarki. Ja wszystkie warstwy ułożyłam dwa razy. 

Przygotowujemy sos: śmietanę łączymy z jajkiem oraz przyprawami. Sosem polewamy całość, następnie układamy ser żółty pokrojony w kosteczkę lub starty na tarce. 
Zapiekankę pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 30 minut.




11 komentarzy:

  1. No i dostałam regularnego ślinotoku! :D Uwielbiam wszelkiego rodzaju zapiekanki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście zamiast ziemniaków dałabym makaron lub kaszę, ale cała reszta......mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapiekanka z ziemniakami komponuje się całkiem dobrze :)

      Usuń
  3. Musze koniecznie ja wypróbować :)
    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/10/to-co-kobiety-lubia-najbardziej-haul.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować taką zapiekankę z ziemniakami. Ja robię podobną, ale z makaronem zamiast ziemniaków;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) Z makaronem to taka klasyczna zapiekanka.

      Usuń
  5. Bardzo lubię zapiekanki ziemniaczane, a ta Twoja przypadła mi bardzo do gustu :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger