Pierogi leniwe z serem na słodko.





Ostatnio ogarnął mnie kulinarny leń poświąteczny. Godziny stania przy garach, sprzątanie, a później wielkie obżarstwo sprawiły, że ani nie mam siły gotować, ani później tego jeść. Na takie dni idealne są szybkie dania, które zrobią się praktycznie same. Niby można coś zamówić, lub kupić gotowca jednakże nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań.

Pierogi leniwe, leniwce, kluski z serem różnie je nazywają. U nas zawsze były po prostu leniwe. 

Pierogi leniwe to idealne danie na  obiad! Czasem musimy zjeść coś również na słodko. Dzieci takie obiadki przecież uwielbiają. 

Poniżej znajdziecie przepis na tradycyjne kluski leniwe z serem białym. Przepis pochodzi z notatnika mojej mamy.


Przepis na pierogi leniwe z serem.

Składniki na kluski leniwe z serem.

  • 500 g sera białego,
  • 1,5 szklanki mąki pszennej,
  • 2 jajka
  • opakowanie cukru waniliowego (8 g)

Sposób przygotowania pierogów leniwych z serem.



  1. Ser zagnieść widelcem. Dodać mąkę, jajka oraz cukier. Wymieszać i wyrobić zwięzłe ciasto.
  2. Z ciasta uformować wałki i odkrawać kluski o wielkości ok. 2 cm.
  3. Gotujemy wodę. Do osolonego wrzątku wrzucamy kluski, gotujemy ok 3 minut od wypłynięcia.
  4. Gotowe kluseczki podaję zazwyczaj z jogurtem naturalnym i odrobiną cukru. Można je również podać z bułką tartą i cukrem, lub roztopionym masłem. Jak kto lubi.

32 komentarze:

  1. Bardzo lubię leniwe pierogi, ale dawno nie robiłam. Teraz narobiłaś mi smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka! Takie kluseczki przypominają mi dzieciństwo. :)
    http://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często wracam do smaków dzieciństwa, aby je pokazać mojej córce ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam leniwe.. u mnie zawsze sa na słodko. Z masełkiem i cukrem... MNIAAAM!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy takich nie jadłam, ale wyglądają pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach... przypomniałaś mi potrawę, którą bardzo lubią, a której tak dawno nie robiłam (y) czas najwyższy to nadrobić - dzięki Ci :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te najprostsze potrawy są często zapomniane. Cała przyjemność po mojej stronie ;)

      Usuń
  6. Uwielbiamy, chętnie przygotowujemy, okraszamy masłem i bułką tartą. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie pierogi w domu lubię tylko ja, więc nie opłaca mi się robić, może więc wpadnę do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj bardzo dawno nie jadlam takich pierozkow pyszne ! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich pierogów nie znałam. Któregoś dnia spróbujemy na kolację.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam takie dania na słodko ! *__* A ostatnio to coś szczególnie ciągnie mnie do słodkiego, nie wiem czy rozleniwiłam się od świąt, czy po prostu mam jakieś zapotrzebowanie na większe dawki "cukru" :P

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też odczuwam ostatnio większe zapotrzebowanie na cukier ;) Staram się z tym walczyć ale ciężko.

      Usuń
  11. Pierogi leniwe owszem tak ale nie na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to na słono jeszcze nie jadłam ;)

      Usuń
  12. Uwielbiam! Babcia mi takie robiła :) Niestety ja robię bardzo rzadko, bo moje dzieci nie chcą ich jeść :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie własnie tylko dania na słodko by młoda jadła :)

      Usuń
  13. Dawno nie robiłam, a przecież tak bardzo lubię kluseczki. :-) Muszę się zmobilizować i je przygotować. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wszystko mieszam w robocie kuchennym. Dzięki temu takie kluski stały się szybkim i mało bałaganiącym daniem :)

      Usuń
  14. Nie używam mąki pszennej, ale od czasu do czasu robię sobie dyspensę i rzucam się wówczas na pierogi, kluski śląskie oraz leniwe właśnie, nawet zapach pieczywa mnie tak nie kręci :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mmm. uwielbiam leniwe, najlepiej takie odsmażane z jogurtem i cynamonem. teraz tylko musze wymyśleć czym zastąpić twaróg - bo muszę graniczyć nabiał i mąkę pszenna :P Myślisz, że to wciąż będą leniwe wtedy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwał jak zwał :) Można może kaszą jaglaną zastąpić.

      Usuń
  16. uwielbiam leniwe kluski, zapisuję przepis ;-)

    http://moja-prowincja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Potrawa z dzieciństwa :) babunia zawsze nam ją robiła :) a mi coś nie wychodzą takie jak jej :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger