Odkurzacz - 10 nietypowych zastosowań.


Odkurzacz to niby takie niby banalne urządzenie służące do zbierania śmieci z podłogi lub dywanu. Podczas sprzątania jest on jednak bardzo pomocny i może nam przyśpieszyć o wiele prace porządkowe. Poniżej przedstawiam Wam parę nietypowych zastosowań odkurzacza.

  1. Odkurzanie wnętrza szuflad - o wiele szybciej pozbędziemy się śmieci z szuflady, jeśli ją po prostu poodkurzamy.
  2. Odkurzanie zabawek - wycieranie każdych zabawek z osobna to dla mnie zmora (chodzi mi głównie o te większe), dlatego też raz w tygodniu traktuję je odkurzaczem i zbieram z nich kurz za pomocą włochatej szczotki do odkurzacza. Jest to o wiele szybsza metoda niż tradycyjne ścieranie kurzu. Również maskotki elektroniczne od czasu do czasu odkurzam.
  3. Odkurzanie ścian - również włochatą szczotką.
  4. Odkurzanie mebli - jeśli chce się pobyć kurzu szybko i na dłużej, to wszystkie meble odkurzam - półki, stoliki, biurka a następnie przemywam płynem antystatycznym. Efekt utrzymuje się znacznie dłużej, niż jakby użyć samego płynu.
  5. Odkurzacz pomoże nam również w odszukaniu niewielkiego przedmiotu, który zgubił się na podłodze. Wcześniej jednak wylot trzeba zakryć pończochą, aby nam się nie zgubił. 
  6. Jeśli mamy odkurzacz wodny, może nam on pomóc odetkać zatkany zlew.
  7. Jeśli w trakcie wiercenia otworu w ścianie podstawimy pod wiertło rurę odkurzacza, to wciągnie on drobny pył i kurz.
  8. Usunie muszki owocowe - można je wciągnąć do odkurzacza. Warto jednak do worka wsypać jakiś środek owadobójczy, aby nie wydostały się one na zewnątrz.
  9. Odkurzacz pomorze nam wyczyścić z kurzu klosz lampy papierowej.
  10. Odkurzaczem, można również wyczyścić grzbiety książek.






Należy pamiętać, iż odkurzać powinno się, co najmniej dwa razy w tygodniu, a jeśli posiadamy kota lub psa, czynność ta powinna być wykonywana częściej. Ja odkurzam prawie codziennie ze względu na posiadanie dzieci, które tworzą nieskończoną ilość śmieci. 

Jak wybrać odkurzacz?
Przede wszystkim powinniśmy się zorientować w dostępności i cenie worków. Chyba, że zakupimy odkurzacz na wodę, lub taki z pojemnikiem. 
Jeśli mamy odkurzacz z pojemnikiem, lub na wodę musimy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu go po każdym użyciu. Jeśli mamy odkurzacz workowy, warto zainwestować w dobre worki. Najlepiej syntetyczne, gdyż te papierowe przepuszczają znaczną ilość kurzu i lubią często pękać, gdy nie zauważymy, że się przepełnił. Dobry worek syntetyczny przepuszcza tylko 0,001% odkurzanych zanieczyszczeń. Są bardzo wytrzymałe i przez długi czas będziemy odkurzali przy zapełnionym worku. A co najważniejsze nie przepuszczają pyłów, kurzu i roztoczy.
Ja zazwyczaj swoje worki kupuję na stronie:  swiatworkow.pl


28 komentarzy:

  1. O ścianach bym nie pomyślała, bo pozostałe czynności i triki znam. Ja odkurzam dość często bo lubię porządek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym zlewem to nie wiedziałam ze można :) ja odkurzam każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To można zastosować tylko przy odkurzaczu wodnym :)

      Usuń
  3. Nigdy nie odkurzałam ścian i szczerze mówiąc nie bardzo wiem, po co miałabym to robić? Najbardziej jednak wykorzystuję odkurzać do porządków w szufladach, odkurzania mebli oraz tradycyjnego sprzątania podłogi.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://domnaetacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściany odkurza się po to żeby np. na nich nie robiły się pajęczyny ;)

      Usuń
  4. Ja nie odkurzam... robi to PAN M. Robi to dokładniej niż ja.. wiec jemu to zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. odkurzam codziennie posiadanie dziecka i psa zobowiązuje:) ale niektórych punktów z listy nie próbowałam. muszę zacząć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odkurzacz ma wszechstronne zastosowanie. Nie znałam patentu ze zlewem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam odkurzacz wodny, więc mastępnym razem jak mój zlew się zatka to go wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam też filmik w którym ułatwiali sobie pakowanie rzeczy do walizki: złożone ubrania pakowano do worka, potem odkurzaczem powietrze wessano i tym samym zrobiło sie więcej miejsca:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam żeby do walizki pakować do worka próżniowego:D

      Usuń
  9. Spodobało mi się zastosowanie nr 5 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne zastosowania, na muszki w lecie jest niezastąpiony! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No to chyba spróbuję z moim papierowym kloszem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja jeszcze wsysam biedronki na jesień odkurzaczem jak się pchają do domu... było ich kilkaset jak nic.... :O

    zapraszam do mnie na bloga - właśnie pojawił się nowy wpis :)
    https://pani-blondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Też zcieram kurze:) odkurzaczem.

    OdpowiedzUsuń
  14. zastosowań ma wiele - to prawda. Ja też ścierałam nim kurze :p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  15. Sporo zastosowań,ale nie wiedziałam o tym odkurzaniu ścian.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomocny post. Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. szuflady i pajęczyny- moje ulubione zastosowania:P poza podłogami :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawsze używam odkurzacza przy wierceniu. Raz nawet walczyłam nim z muszkami. Po powrocie z wakacji okazało się, że zostawiłam na blacie kuchennym połowę cytryny. Mieliśmy prawdziwe oblężenie.

    OdpowiedzUsuń
  19. 5 i 6 punkt muszę kiedyś przetestować. Inne są mi znane:)

    OdpowiedzUsuń
  20. odkurzaczem można nie tylko odkurzacz ale też prać dywany i wykładziny :D profesjonalny odkurzacz piorący działa jak takie 2w1 i mobilizuje nas do gruntownego czyszczenia dywanów,a nie jedynie szybkiego odkurzenia z wierzchu, bo komu by się chciało go prać ręcznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba wszystkim dzieciom aż tak podobają się odkurzacze. Moim zdaniem fajnie to wykorzystać i wyrobić w dziecku rytuał sprzątania. Na pewno będzie to bardzo przyszłościowe. Jeśli jednak macie problemy z odkurzaczem, to na pewno na stronie https://www.oleole.pl/odkurzacze,_Hoover.bhtml coś dla siebie znajdziecie.

    OdpowiedzUsuń
  22. to prawda Nina, też sądzę że warto kupić taki odkurzacz :D dzięki temu można samodzielnie wykonać czyszczenie wykładzin (lub dywanów) na sucho i na mokro, a zatem nie tylko się je oczyści, ale też nada ładnego zapachu i pozbędzie się drobnoustrojów :D

    OdpowiedzUsuń
  23. hehehe dalibyście małemu odpocac i puścilibyście roombę, wiecie jaką dzieci mają frajde, jak odkurza robot?

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger