Ciasto na pierogi - przepis.


Przyznam Wam się szczerze, że ostatnio mnie mniej na blogu, ponieważ zwyczajnie dopadł mnie spadek motywacji do tworzenia czegokolwiek. Spowodowane jest to zapewne coraz mniejszą ilością czasu. Muszę to jednak jakoś przezwyciężyć napisać plan działania i wrócić do regularności w pisaniu. Jeden post w tygodniu to zdecydowanie za mało. Dążę do trzech publikacji na tydzień, jednakże nie zawsze to wychodzi. Trzeba się jednak wziąć w garść i zacząć działać.... 
Jakoś tak zauważyłam, że jak coś rzeknę na blogu, to później staję na rzęsach aby to zrobić. Na głowie to ja muszę stawać na co dzień, więc to już żaden wyczyn. Tak więc od dziś dążę do trzech publikacji w tygodniu. W środy i jeszcze w jakieś dwa dni - zobaczę jeszcze jakie. 

Dziś wyjątkowo nie będzie postu o porządkach - korzystając z rady Sylwii z bloga Tak Po Prostu dziś będzie przepis. Sylwia kiedyś podawała pomysły na posty bez weny. Nie myślcie jednakże, że każdy mój przepis to brak weny. Wpisują się one zwyczajnie w tematykę bloga. Pani Domowa - sprząta, gotuje i bawi się z dziećmi. 

Przepis będzie na pierogi - najlepszy na świecie jaki znalazłam kiedyś w sieci. Dzięki niemu polubiłam robienie pierogów. Nie powiem ale wałkowanie nie zawsze miękkiego ciasta, wykrawanie, lepienie pierożków, które nie zawsze chcą się połączyć nie jest w cale niczym przyjemnym. Wszystkie te problemy zniknęły dzięki użyciu gorącej wody i robota kuchennego. 

Sezon na truskawki trwa więc może by tak pierogi z truskawkami? :)



Ciasto na pierogi - przepis.

Ciasto na pierogi - składniki.

  • 1 kg mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • 120 ml oleju
  • 400 ml bardzo gorącej wody, Ja po zagotowaniu odstawiam wodę na niecałą minutę.

Ciasto na pierogi - przepis.

Mąkę, sól i olej łączymy ze sobą mieszając w mikserze z hakiem. Dodajemy po trochu gorącą wodę. Wyrabiamy aż ciasto będzie miękkie i elastyczne. Gotowe ciasto rozwałkujemy i wykrawamy pierogi. 
Część ciasta, które aktualnie odpoczywa warto przykryć gorącym talerzem, lub miską. Ja podgrzewam głęboki talerz w mikrofalówce. Dzięki temu ciasto pozostanie elastyczne i łatwe w wałkowaniu. 

U mnie dziś pierogi z truskawkami. A jaki jest Wasz ulubiony farsz? 


26 komentarzy:

  1. Mój zdecydowanie ruskie i z mięsem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię każdy farsz :) Pierogi zarówno na słodko jaki wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam tradycyjny przepis na pierogi, także na ciasto, przechodzący z pokolenia na pokolenie i różni się on znacznie od Twojego. Nie zdradzę więcej bo może kiedyś na swoim blogu podam. A farsz? Najlepsze ruskie, ale robię też z kapustą oraz z truskawkami albo jagodami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam, aż zdradzisz tajemnicę Twoich pierogów :)

      Usuń
  4. Ja uwielbiam ruskie i z mozzarellą, ale mi samej ciasto nie wychodzi. Nie wiem o co chodzi ale zawsze coś skopie w pierogach - chyba taki to już mój "talent".

    A co do notek to też chciałabym 3 na tydzień, ale na razie wychodzi mi 1. No cóż - jest nad czym pracować hehe... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zrobić ciasto z tego przepisu. Nie ma szans aby nie wyszło :)

      Usuń
    2. Hmmm może spróbuję ale trochę zniechęcona jestem tyloma porażkami hehe... :P

      Usuń
  5. Musze przetestować :) Moje ulubione pierogi to z kapustą i grzybami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas mistrzem w robieniu pierogów jest Mąż. Mamy sprawdzony przepis. Ale jakbym miała robić sama, spróbowałabym z Twojego. A ulubione pierogi to ruskie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierogi... i to jeszcze z truskawkami! Bajka!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana, ten przepis jest mi bardzo dobrze znany. Rzeczywiście ciasto jest mięciutkie i elastyczne. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaskoczyłaś mnie tym olejem w przepisie na ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! Coś takiego ostatnio szukałam, akurat strzeliłaś w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam pierogi ! własni w tej chwili próbowałam farsz, bo mama robi ruskie - moje ulubione ;d
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wczoraj robiłam górskie pierogi z bryndzą! ♥
    Uwielbiamy je z mężem ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię lepić pierogi ale zagniataniem ciasta zajmuje się zawsze moja mama ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś robiłam pierogi z babcią, sama jeszcze nigdy, a musiałabym spróbować. Zawsze to lepsze niż kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam pierogi! Przyrządzam podobne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie będę robić na dniach, przyda się przepis! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, kradnę przepis! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja najbardziej na słodko i z kapustą

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają świetnie, choć moje ulubione to ruskie :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger