7 zasad, które pozwoliły mi schudnąć po ciąży.

dieta, zdrowa dieta, zasady odchudzania, zasady zdrowego odżywiania, dieta urozmaicona

Dziś mam dla Was kilka zasad, których się trzymałam po porodzie i dzięki, którym wróciłam do swojej wagi. 

  1. Spożywanie ok. 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami. Tak aby odczuwać nasycenie i zapewnić wystarczającą ilość wody w organizmie. 
  2. Spożywanie w ciągu dnia maksymalnie 2 łyżek oliwy z oliwek.
  3. Należy unikać: cukru, konfitur, dżemu, miodu, czekolady, kakao, słodyczy i lodów. Warto zwrócić uwagę na produkty, które spożywamy, bo cukier możemy znaleźć nawet w niesłodkich produktach takich jak ketchup i konserwy.
  4. Posiłki należy spożywać powoli i o stałych porach.
  5. Nie można pomijać żadnego z posiłków - powinno się jeść 5 posiłków dzienne. 
  6. Spożywanie owoców pomiędzy trzema głównymi posiłkami - na drugie śniadanie, oraz podwieczorek.
  7. Warzywa do każdego posiłku głównego: śniadanie, obiad, kolacja.
Szczerze mówiąc to ograniczenie cukru w organizmie sprawiło, że czuję się mniej senna i mam więcej energii. Nie czuję już też potrzeby obżerania się słodkim jak wcześniej, częściej przychodzi mi ochota raczej na owoce niż na słodkie.

dieta, zdrowa dieta, zasady odchudzania, zasady zdrowego odżywiania, dieta urozmaicona


Produkty dozwolone podczas diety.

  • pieczywo tylko razowe, spożywane tylko i wyłącznie na pierwsze śniadanie,
  • warzywa: botwinka, seler, bakłażany, rzeżucha, brokuły, dynia, kabaczki, cebula, kapusta, kalafior, pieczarki, cykoria, szparagi, szpinak, sałata brukiew, kalarepa, ogórki, papryka, rzodkiew, grzyby, pomidory, cukinia, pietruszka, rzepa, szczypiorek, jarmuż.
  • mięsa: chuda cielęcina, mięso z kurczaka i indyka bez skóry, wołowina, mięso z zająca i królika,
  • ryby: dorsz, leszcz, dorada, sola, pstrąg, mintaj, tilapia, sieja, morszczuk, szczupak, łosoś i tuńczyk,
  • wszelkie owoce morza,
  • jajka,
  • owoce: czereśnie, wiśnie, śliwki, truskawki, granat, mandarynki, jabłko, jagody, maliny, jeżyny, agrest, porzeczki, brzoskwinie, nektarynki, morele, arbuz, melon, ananas naturalny (nie z puszki), kiwi, pomarańcza, papaja, gruszka, grejpfrut,
  • nabiał: białe chude twarożki, serki wiejskie i homogenizowane do 7% tłuszcz, jogurty naturalne, kefiry, maślanki,
  • przyprawy: można stosować wszystkie naturalne przyprawy, należy tylko ograniczyć sól.

Produkty wymagające kontroli (możemy je jeść, ale maksymalnie  razy w tygodniu):

  • karczochy, brukselki, zielona fasolka, fasola, bób, soja, kukurydza, por, groszek, buraki gotowane, marchew gotowana.
dieta, zdrowa dieta, zasady odchudzania, zasady zdrowego odżywiania, dieta urozmaicona

Produkty zabronione podczas diety:

  • mięso: wieprzowina, baranina, boczek, skwarki, wędliny i konserwy mięsne, parówki,
  • owoce: figi, banany, winogrona, awokado, oliwki, kokos, suszone owoce i owoce w syropie,
  • oleje i tłuszcze: smalec, masło i margaryny,
  • nabiał: sery tłuste, sery żółte, oscypki i sery pleśniowe,
  • napoje: gazowane, alkoholowe, słodkie soki,
  • majonez, ketchup, mąka i bułka tarta,
  • produkty mączne: makarony, pierogi, naleśniki oraz fastfoody.

12 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to najważniejsze jest dostarczanie odpowiedniej ilości płynów, zbilansowane posiłki, a przede wszystkim regularne, małe porcje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do wagi przed ciaza wrocilam w niecaly tydzien bez jakichkolwiek wyrzeczen :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też wróciłam do wagi bardzo szybko, jakiś tydzień, może dwa, a do tego tak mnie po porodzie wzięło na słodkie, że cały czas jadłam chleb z dżemem. Na nic innego nie miałam ochoty. To wcale mi nie przeszkodziło w powrocie do normalnej wagi. Muszę zaznaczyć jednak, że w ciąży nie przybrałam na wadze więcej niż powinnam. Wtedy łatwiej wrócić do normy. Do tego dochodzą sprawy hormonalne i to właśnie poziom hormonów często sprawia, że jedni mają z tym problem, a inni nie. Nie ma wiec uniwersalnej metody. Dieta powinna być ustalana w takim wypadku indywidualnie. Twoje rady są dobre, ale nie wiadomo czy każdej pomogą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w czasie ciazy przytylam 9 kg :)

      Usuń
    2. Ja po pierwszej ciąży wróciłam do wagi parę dni po porodzie, przy drugiej niestety nie było tak kolorowo.

      Usuń
  4. W ciąży przytyłam 20 kg i bez problemu to zrzuciłam mimo, że objadałam się słodyczami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W ciąży jeszcze nie byłam, ale myślę, że mam na to jeszcze czas :) Wielkie brawa! Powoli krok po kroczku i osiągnęłaś swój cel! :)
    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie same zasady stosuje się przy diecie. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie potrafię sobie odmówić czekolady i wciąż za mało wody piję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam problem w drugą stronę:)obs. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma nic złego w zjedzeniu kosteczki czekolady czy dwóch... Podstawa to nie najadanie się wieczorem, tak jak wspomniałaś dużo płynów (niesłodzonych oczywiście), dużo warzyw i nie za-dużo węglowodanów. Najgorsze jest jednak wieczorne podjadanie...

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger