Jak wywabić plamy.

jak wywabić plamy z długopisu, Jak wywabić plamy, usuwanie starych plam, jak wywabić plamy z krwi, jak usunąć plamy z tłuszczu, jak usunąć starą plamę z tłuszczu, jak usunąć plamę z sosu pomidorowego

Wiele razy się już przekonałam, że z plamami trzeba działać szybko. Wtedy większość zabrudzeń zniknie, jeśli polejemy je po prostu wodą.

Jak sobie radzić z plamami na ubraniach? 


  • Błoto - poczekaj, aż wyschnie, a następnie delikatnie zeskrob resztki. Przetrzyj plamę spirytusem i upierz jak zwykle. 
  • Czarna jagoda - plamę wymocz w occie a następnie upierz jak zwykle.
  • Czekolada - zabrudzone miejsce delikatnie przetrzyj ciepłym roztworem wody z proszkiem do prania, lub mydłem.
  • Czerwone wino - świeżą plamę posyp dużą ilością soli, która wchłonie wilgoć i kolor. 
  • Dezodorant - plamy po antyperspirancie usuniesz, piorąc ubranie w wodzie z szamponem.
  • Fluid - plamy z podkładu usuniesz za pomocą płynu do mycia naczyń.
  • Guma do żucia - włóż ubranie do zamrażalnika, lub obłóż kostkami lodu. Po stwardnieniu wykrusz resztki gumy.
  • Kawa i herbata - jeśli plama jest świeża wystarczy trochę mydła i bieżąca woda. W przypadku starych zabrudzeń można użyć octu lub soku z cytryny.
  • Krew - świeżą plamę z krwi wybawisz zimną wodą. Starsze plamy wybawiasz stosując sodę oczyszczoną, lub wodę utlenioną.
  • Lakier do paznokci - usuwa go aceton (zmywacz do paznokci), spirytus.
  • Marchewka - plamy z zupek i soczków marchewkowych wybawisz za pomocą słońca. Po wypraniu wywieś poplamione ubranka na słońce. Po wysuszeniu po plamie marchewkowej nie będzie śladu.
  • Perfumy - plamę usuniesz  piorąc bluzkę w wodzie z szamponem,
  • Smar - na plamę nałóż trochę masła i pozostaw na kwadrans. Wypierz w ciepłej wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń.
  • Sos pomidorowy - jak większość plam spożywczych wystarczy zwilżyć płynem do mycia naczyń i wyprać normalnie.
  • Tłuszcz - plamy z majonezu, masła lub oleju usunąć może mąka ziemniaczana. Wystarczy posypać nią zabrudzenie i pozostawić na kilka minut. Ubrania z tłustymi plamami warto prać proszkiem do prania z dodatkiem płynu do mycia naczyń,
  • Trawa - plamy z trawy usuwa alkohol o wysokim stężeniu, woda utleniona i płyn do mycia naczyń.
  • Tusz z długopisu - usuniesz spryskując plamę lakierem do włosów.
  • Wosk - po stwardnieniu, nadmiar należy wykruszyć. Następnie do plamy przyciskamy białą bibułę i przykładamy do niej ciepłe żelazko, aż do całkowitego usunięcia śladów.
  • Żywica - usuniesz ją wacikiem zwilżony spirytusem. 
Mam nadzieję, że ściągawka Wam się przyda :)

18 komentarzy:

  1. Z pewnością :) Przy dwóch brudaskach.

    OdpowiedzUsuń
  2. więszośc patentów znam.. szkoda, ze nie działają na wszystkich tkaninach. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nie, ale chemiczne środki na bardzo delikatnych tkaninach również nie działają.

      Usuń
  3. Fajne pomysły :) Ja akurat mam problem z perfumami na bluzeczce - próbowałam już różnych metod, ale przetestuję i tą z szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z plamami to jest tak, że najważniejsze jest pierwsze pranie. Starych plam gorzej się jest pozbyć. Daj znać czy zeszło :)

      Usuń
  4. Dobrze znać takie metody. Kiedyś miałam złą passę z gumami do żucia, bez przerwy do mnie się przylepiały, próbowałam różnych metod i tą z mrożeniem też, jednak okazało się, że na większe grudki działała jako tako, jednak guma wtarta w tkaninę zupełnie po tym nie schodziła. Mój wypróbowany patent na taką gumę to sparzenie jej wodą (taką jak na herbatę), a wtedy guma przestaje się kleić i daje się wytrzeć z ubrania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatna ściąga przy maluchu. U nas ostatnio rządzą plamy po lodach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście te dopierają się bez mniejszego problemu :)

      Usuń
  6. Napisałabym, że jakoś udaje nam się walczyć z plamami, ale nie chcę zapeszyć - hi,hi:)

    OdpowiedzUsuń

  7. Muszę wypróbować tą metodę na ten smar :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne podpowiedzi :) Ja najczęściej staram się ubranie szybko zamoczyć albo potraktować je mokrymi chusteczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze mam problem z tłustymi plamami, np. po kremie lub maści... Nie wiem co na nie może zadziałaś skutecznie :(

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  10. coś dla mnie, często mam z tym problem, o dziwo kiedyś miałam kłopot z wywabieniem plam po bańkach mydlanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hehe zastosowanie szamponu mnie zaskoczyło. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam i czasami stosuje, ale jednak nie wszystko było mi tak znane! Poradnik aż zapisuje sobie i zawsze warto do niego sięgać! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No pewnie, że się przyda! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger