Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej kuchni.

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.



Postanowiłam Wam zaprezentować kosmetyki prosto z mojej kuchni. Mają one wiele zalet i są czasem bardziej skuteczne w swoim działaniu jak ich odpowiedniki z drogerii. Ja do pielęgnacji swojego ciała stosuję osiem kuchennych kosmetyków, niektóre z nich sporadycznie - np. jak mi przyjdzie chęć na długą kąpiel.
Kosmetyki domowej roboty są nie tylko tanie ale także łatwe w przygotowaniu, posiadają jeszcze bardzo ważną zaletę - nie ma w nich chemii, konserwantów etc.

1. Kawa - idealna do zrobienia peelingu do twarzy.

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.

Kawowy peeling do twarzy

  • 3 łyżeczki fusów po wypitej kawie
  • 5 łyżeczek oliwki lub oliwy z oliwek
  • łyżeczka cynamonu
Składniki mieszamy ze sobą i stosujemy na zwilżoną twarz, masując ją okrężnymi ruchami.

2. Jajko kurze - można stosować na włosy oraz jako maseczkę ściągającą do twarzy

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.

Oczyszczająca maseczka na twarz z białka

Wystarczy ubić białko i nałożyć na twarz. Taka maseczka działa ściągająco, oczyszcza pory z nadmiaru sebum oraz wygładza skórę.

Odżywcza maseczka z żółtka na włosy

Żółtko wymieszać z trzema łyżkami oliwy z oliwek, oraz trzema łyżkami miodu. Maseczkę nałożyć na zmoczone włosy, owinąć ręcznikiem i pozostawić na ok 20 minut, po czym umyć włosy szamponem.

3. Cukier - można z niego zrobić peeling do ciała, który jest chyba moim ulubionym. Skóra po nim jest wygładzona i odżywiona - polecam :)

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.

Cukrowy peeling:

  • 0,5 szklanki cukru
  • 4 łyżki oliwy z oliwek lub oliwki dla dzieci
  • 2 łyżki miodu
Wszystkie składniki wystarczy razem wymieszać. Peeling powinno się stosować na oczyszczoną i wilgotną skórę.

4. Miód - stosujemy go jako składnik maseczek, oraz peelingu cukrowego. Miód możemy stosować również jako balsam do ust.

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.

 5. Ocet jabłkowy - można z niego zrobić tonik oraz płukankę na włosy.

Na początku ciąży miałam problemy z trądzikiem - hormony robiły swoje. Masa kosmetyków i kremów nic nie pomagało, a tonik z octu jabłkowego dał sobie radę z moim problemem :) 

Tonik z octu jabłkowego

  • 100 ml wody
  • 50 ml octu jabłkowego
Wystarczy wymieszać ocet w wodą i dwa razy dziennie rano i wieczorem przecierać nim twarz.

Płukanka z octu jabłkowego

Metoda stosowana przez nasze babcie, mamy. Płukanka ta wygładza i nabłyszcza włosy. Wystarczy 250 ml wody wymieszać z jedną łyżką octu. Oczywiście na dłuższe włosy musimy przygotować więcej płukanki.  

6. Skrobia ziemniaczana 

Z mąki ziemniaczanej warto przygotować krochmal do kąpieli. Świetnie sprawdza się on przy pielęgnacji skóry niemowlaków, ale dla dorosłych też jest dobry. Kąpiel w krochmalu wygładza skórę - pomaga w leczeniu alergii skórnych. Na 3 -4 litry wody dajemy 7 łyżek mąki ziemniaczanej.
Mąkę najlepiej wcześniej rozpuścić w wodzie i dodać do wanny. Kąpiel w krochmalu powinna trwać ok 15 minut. 

7. Mleko

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.

 

Dlaczego nie poczuć się jak Kleopatra i nie zafundować sobie kąpieli mlecznej w domu? Do wanny z ciepłą wodą wystarczy wlać ok 2 litrów ciepłego mleka wymieszanego z 4 łyżkami miodu :) Kąpiel taka nawilża, odżywia i ujędrnia skórę.

8. Sól morska

Kosmetyki domowej roboty. 8 kosmetyków z Twojej  kuchni.

Kąpiel w soli morskiej poprawia nawilżenie oraz elastyczność skóry. Wystarczy do wanny z gorącą wodą wsypać ok szklanki soli morskiej i zanurzyć się w kąpieli na ok 20 minut.

Jakie Wy produkty kuchenne stosujecie do pielęgnacji swojego ciała pielęgnacji?

Spodobał Ci się mój post? Polub moją stronę na Facebooku i pozostań ze mną na dłużej:



32 komentarze:

  1. Super pomysły :) słyszałam już o paru, ale o peelingu z kawy nie :) muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio robiłam sobie peeling z kawy i cukru trzcinowego na stopy. Fajnie zafundować sobie odrobinę takiego luksusu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż chce się tej kąpieli jak Kleopatra :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. sól morska jest super, ja jednak zamieniłam ją na himalajską, która spisuje się rewelacyjnie! Peeling kawowy robię, bardzo go lubię, a co do cukrowego ... to też u mnie króluje jednak ten brązowy, a i solne peelingi też są banalnie proste i łatwe w stosowaniu czy zrobieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie wszystkie skłądniki posiadam i stosuję z powodzeniem w łazience :) Polecam również płatki owsiane jako dodatek do kąpieli, pięknie nawilżaja skórę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o płatkach nie słyszałam - na pewno wypróbuję :)

      Usuń
  6. Uwielbiam peeling kawowy, dorzuciłabym jeszcze do tego maseczkę z awokado i banana (jeśli ktoś ma suchą cerę lub włosy) :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze byłam ciekawa tej maseczki z jajek, ale nigdy nie mogłam się odważyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam peeling z kawy, tylko potem nie lubię sprzątać po nim w łazience😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja stosuję pod prysznicem - deszczownica wszystko ładnie spłukuje i problem sprzątania odpada :)

      Usuń
  9. Uwielbiam peeling z kawy, tylko potem nie lubię sprzątać po nim w łazience😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie metody znam, najczęściej jednak robię sobie peeling z kawy z tym, że ja dodaję do niej śmietanę albo troszkę mleka. W sumie to...nie wiem czemu :)
    A na wągry popularna żelatyna z mlekiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O jej, jestem w szoku bo wszystkiego z tej listy próbowałam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. specjalistką od domowych kosmetyków nie jestem - więc i lista bardzo pospolita :) A raczej taka, która u mnie się sprawdza ;)

      Usuń
  12. Naturalne peelingi 'z kuchni' stosuję już kilka lat. Lepszych nie znajdziemy na półkach sklepowych!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czas zastosować jajo na głowę, moje włosy potrzebują ratunku i każda złota rada i domowy sposób są jak na wagę złota. Szkoda tylko, że tak długo się do tego zbieram :(
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobienie maseczki na włosy nie zajmuje dużo czasu. Czasem naturalne kosmetyki działają lepiej jak chemia sklepowa.

      Usuń
  14. Zdarza mi się czasami robić takie domowe kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super post:)Ja też często używam takich domowych kosmetyków. Dodam, że kąpiel w soli oczyszcza też ciało ze złej energii. Ja od czasu do czasu używam też owoców i warzyw jako kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń

  16. Hej piekny blog. Nawet bardzo piekny blog. Podoba mi sie Twój blog dla tego zostawiam wlasnie specjalnie dla Ciebie poradnik jak darmowo zyskac linki do swego bloga czyli takze ruch bo o to w promowaniu Chodzi

    Darmowe Linki

    OdpowiedzUsuń
  17. O na pewno wypróbuję twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Używałam kawy do peelingu, cukru również - brązowego. :-) Miód na włoski świetnie się sprawdził. :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Peeling jest świetny, bardzo go lubię...ja wykorzystuje do niego rowniez kawę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawowy również mój ulubiony :) A zapach dodaje niesamowitej energii :)

      Usuń
  20. Bardzo ciekawy i interesujący wpis :) zainteresował mnie peeling z kawy ;) będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Peeling z kawy nie raz robiłam - PACHNIE GENIALNIE!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytając wasze wpisy drogie Panie muszę przyznać że są świetne bo też stosuję i się w �� % sprawdzają ale mam też kilka swoich sprawdzonych przepisów na włosy czy skórę twarzy są rewelacyjne :-)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger