Sałatka z brokułem.

Sałatka z brokułem, pani domowa

Całkiem prosta w wykonaniu sałatka, o zaskakującym smaku. Od dłuższego czasu robi ona furorę na różnego rodzaju przyjęciach. Zachęcam do wypróbowania - nie pożałujecie ;)


Składniki na sałatkę z brokułów:
Sałatka z brokułem, pani domowa

  • dwa brokuły - mogą być mrożone.
  • 10 plastrów wędzonego boczku lub baleronu
  • szklanka pestek słonecznika
  • pół szklanki posiekanej czerwonej cebuli
  • pół szklanki rodzynek
Sos:
  • 3 łyżki octu
  • 2 łyżki cukru
  • szklanka majonezu

Sposób przygotowania:

Brokuł dzielimy na małe różyczki i gotujemy na parze. Boczek kroimy w kostkę, po czym przesmażamy na patelni. Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na chwilę - odcedzamy. Wszystkie przestudzone już składniki mieszamy ze sobą. Przygotowujemy sos: ocet podgrzewamy razem z cukrem, tak aby cukier się rozpuścił, przestudzamy i mieszamy z majonezem. Wcześniej przygotowaną sałatkę wymieszać z sosem.
Życzę smacznego :)
Sałatka z brokułem, pani domowa

Sałatka z brokułem, pani domowa

Sałatka z brokułem, pani domowa

Spodobał Ci się mój post? Polub moją stronę na Facebooku i pozostań ze mną na dłużej:

Zobacz też inne przepisy na sałatki:


 - warstwowa sałatka z tuńczykiem

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam brokuły! Samo zdrowie na talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odważne połączenie z rodzynkami. Ciekawe jak smakuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję wypróbować :) Sałatka to połączenie smaków słodki - cukier, rodzynki, słony - boczek, kwaśny - ocet. Wszystko się bardzo dobrze ze sobą komponuje (:

      Usuń
  3. super pomysł, brokuły uwielbiam ;-)
    świetny Blog, zostaję na dłużej ;-)obserwuję

    http://moja-prowincja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam sałatkę brokułową ze słonecznikiem, fetą i sosem czosnkowym,też jest pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger