Dolegliwości ciążowe. Domowe sposoby na zgagę.

Dolegliwości ciążowe. Domowe sposoby na zgagę. Pani domowa


Zgaga to ciążowa dolegliwość, która niestety towarzyszy mi od dłuższego czasu. Niestety mój syn mnie nie oszczędza od samego początku. W pierwszej ciąży przez 9 miesięcy nie odnotowałam żadnych dolegliwości ciążowych, wiec w drugiej nadrabiam zaległości.

Co na zgagę w czasie ciąży? 

Dolegliwości ciążowe. Domowe sposoby na zgagę. Pani domowa


Zjedz garść migdałów - u mnie raz działa raz nie. Ogólnie mają one odczyn zasadowy, więc zobojętniają kwas solny w żołądku.





Dolegliwości ciążowe. Domowe sposoby na zgagę. Pani domowa


Wypij szklankę mleka - mi pomaga szklanka zimnego mleka, niestety to tylko chwilowa ulga.






Dolegliwości ciążowe. Domowe sposoby na zgagę. Pani domowa

Siemię lniane - to zdecydowanie mój faworyt. Gotuję łyżkę siemienia lnianego w szklance wody przez około 5 minut. Odcedzam i piję. Konsystencja i smak nie zachęcają, ale najważniejsze, że działa.





Dolegliwości ciążowe. Domowe sposoby na zgagę. Pani domowa


Wapno - tabletkę musującą rozpuszczam w pół litra wody - działa równie dobrze jak siemię lniane.

 

Co powoduje zgagę? 

W ciąży powiększająca się macica naciska na ścianki żołądka - stąd uczucie zgagi, które nasila się zwłaszcza w ostatnich miesiącach. Zgagę może również wywoływać nieodpowiednie odżywianie, nieregularne jedzenie, przejadanie się, gwałtowne zmiany pozycji, nadmierne schylanie się, oraz nadmierny wysiłek. Podobno godzinę przed wysiłkiem nie powinno się jeść - może to być jakiś sposób na zgagę jeśli ktoś potrafi zaplanować każde wejście po schodach i schylenie się :)
Jest wiele produktów spożywczych, po których zjedzeniu uczucie zgagi może się nasilić - jednakże nie wiem jak to się ma do ciąży, w której zgaga może palić nawet po wypiciu szklanki wody niegazowanej.

Jak Wy radzicie sobie z ciążowymi dolegliwościami?


Spodobał Ci się mój post? Polub moją stronę na Facebooku i pozostań ze mną na dłużej:


Zobacz też:

11 komentarzy:

  1. Ja w trzech ciążach zgagi nie miałam. Za to dopada mnie czasami teraz. Jeszcze gdzieś czytałam, że banan jest dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze zgagą zmagałam się w każdej ciąży, próbowałem różnych metod. U mnie sprawdziła się woda Zuber pól na pół z mineralną lub stołową. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba pamiętać o tym, by migdały były obrane ze skórki. Trzeba je zalać wrzątkiem, wtedy skórka łatwo odchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. mi takie naturalne sposoby nie pomagały..jedynie mleczko zakupione w aptece

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakie mleczko jeśli można spytać? Nie wszystko można niestety w ciąży stosować...

      Usuń
  5. Ja miałam problemy ze zgagą, szczególnie w nocy, ale na szczęście samo przeszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na szczęście nigdy nie miałam zgagi. Również w ciąży. :). Współczuję kobietom, które się z nią zmagają bo wygląda to nie fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciąży to taki plus, że po porodzie sama minie. Minusem jest jednak, że nie można po prostu wziąć tabletki :)

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger