Ciasto snickers - przepis



Snickers to niemalże idealne połączenie ciemnego biszkoptu, bezy orzechowej oraz dwóch kremów budyniowych. Ciasto wcale nie takie trudne w wykonaniu, chociaż troszkę pracochłonne. 


Przepis na ciasto - Snickers

Składniki na ciasto - Snickers

Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 łyżki octu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Beza orzechowa:
  • 25 dag orzechów
  • 5 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Krem budyniowy:
  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 5 żółtek
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 30 dag masła
  • łyżka ciemnego kakao
  • 200 g rodzynek
  • puszka brzoskwiń



Sposób przygotowania ciasta snickers.

Biszkopt

Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy cukier, ciągle mieszając mikserem. Do żółtek dodajemy ocet oraz proszek do pieczenia i ubijamy. Białka łączymy z żółtkami mieszając mikserem. Następnie dodajemy mąkę oraz kakao. Całość mieszamy. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok 25 minut, do tak zwanego suchego patyczka.

Beza orzechowa.

Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier - ubijamy. Następnie dodajemy mąkę, miód oraz orzechy. Całość mieszamy. Masę wylewamy na blaszkę i pieczemy przez pierwsze 20 minut w temperaturze 150 stopni i kolejne 10 minut w temperaturze 80 stopni.

Krem budyniowy.

Szklankę mleka zagotowujemy. Pozostałą część mleka mieszamy z żółtkami, mąką ziemniaczaną oraz cukrem. Powstałą masę dodajemy do gotującego się mleka. Całość gotujemy do momentu zawrzenia. 
Budyń studzimy. Następnie ucieramy masło dodając do niego po łyżce budyniu. Masę dzielimy na dwie części. Pierwszą mieszamy z kakao oraz rodzynkami. Drugą mieszamy z wcześniej pokrojonymi w kostkę brzoskwiniami. 

Biszkopt przekrawamy w połowie. Ciasto układamy następująco: biszkopt - masa budyniowa z rodzynkami - beza orzechowa - masa budyniowa z brzoskwiniami.

Ciasto polałam polewą czekoladową oraz posypałam kokosem.



Ciasto to zagości w tym roku na moim świątecznym stole. A Wy co przygotowujecie na święta?

22 komentarze:

  1. Mniaam ale pysznie wygląda, moja mama kiedyś piekła coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i pracochłonne, ale jaki efekt :) Rewelacyjne ciacho <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj może być dobre:) Wygląda apetycznie i chętnie bym zrobila, ale chyba wypróbuję dopiero po świętach bo moja córcia piecze na święta, a ja gotuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Ci zazdroszczę :) Ja piekę i gotuję wszystko w tym roku sama.

      Usuń
  4. pysznie to wygląda :) ja teraz na święta postanowiłam zrobić miodownik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej wersji snikersa nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie, ale nigdy nie sądziłam, że do biszkoptu można dodać ocet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt jet wtedy puszysty. Z tego przepisu zawsze wychodzi idealny ;)

      Usuń
  7. Bardzo lubię takie ciasta. Koniecznie wypróbuję Twój przepis. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. robiłam snickers, ale z kremem zbliżonym do nugatu. z budyniem nie próbowałam jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam to ciasto, ale nigdy nie posypywałam go kokosem :) Wygląda wybornie! Pozdrawiam, Mamatywna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale wygląda, muszę spróbować. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam zjadłabym :) może i ja spróbuję wykonać :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger