Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie - ocet.

Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie  ocet pani domowa


Podczas sprzątania jestem zwolennikiem szybkich i tanich rozwiązań. Myślę, że nie ma sensu wydawać pieniędzy na drogie środki czystości, gdy możemy je zastąpić czymś tańszym i równie skutecznym.

Zastosowanie octu w gospodarstwie domowym.

Czyszczenie łazienki:

Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie - ocet.
1.     Usuń osad z kamienia z baterii oraz prysznica.
Zmocz octem wacik kosmetyczny i położyć na zabrudzone miejsce. Po 30 minutach po osadzie nie powinno być śladu:) 
2.     Usuń osad z kabiny prysznicowej.
Wymieszaj ocet z wodą w proporcji 1: 1, dodać parę kropel płynu do naczyń. Miksturę tą przelej do spryskiwacza, by łatwiej było ją aplikować na czyszczoną powierzchnię. Za pomocą tej mieszanki wyczyść również płytki.
3.     Usuń kamień w toalecie.
Wlej szklankę octu i pozostaw, na co najmniej jedną godzinę. Jeśli kamień występuje pod obręczą toalety, wystarczy namoczyć papier toaletowy octem, położyć na  kłopotliwe miejsce
i pozostawić na noc.
4.     Wypoleruj nim baterie ze stali nierdzewnej oraz lustro.
Aby baterie się ładnie świeciły przetrzyj je ręcznikiem papierowym zmoczonym octem. Czynność tą warto również zastosować na lustro.
5.     Wyczyść nim pralkę.
Raz w miesiącu powinno się czyścić pralkę. Można to zrobić za pomocą specjalnych proszków lub żeli do czyszczenia pralek. Jednak ocet również dobrze się tu spisuje. Wlej do pojemnika na pranie szklankę octu, (ja wlewam również pół szklanki do przegródki na płyn do płukania) i włącz puste pranie w temperaturze powyżej 60 stopni. 
6.     Wybaw nim plamy z owoców.
Przed praniem wystarczy przetrzeć plamę paroma kroplami octu.

    Czyszczenie kuchni:

Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie - ocet.

1.     Zdezynfekuj nim deski oraz blaty. W tym celu przetrzyj je roztworem 1: 1 octu i wody.
2.     Ocet jest idealny do czyszczenia ekspresu do kawy.
Do pojemnika na wodę wlej ocet i włącz pełny cykl zaparzania kawy, oczywiście bez kawy. Później powtórz tą czynność jeszcze dwa razy, tym razem samą woda. Czynność tą powinno się wykonywać raz w miesiącu. 
3.     Czyszczenie lodówki.
Tutaj znów idealnie sprawdzi się ocet. Do wody z płynem, wlej szklankę octu - dzięki temu pozbędziesz się brzydkich zapachów z lodówki, oraz umyjesz szklane półki bez pozostawiania smug. 
4.     Czyszczenie czajnika.
Podobnie jak ekspres do kawy, czajnik również powinno się myć raz w miesiącu. Do czajnika wlej miksturę octu z wodą
w proporcji 1: 1, zagotuj i pozostaw na całą noc. Rano warto zagotować samą wodę i ją wylać z dwa razy. 
5.     Ocet usuwa tłuste plamy.
Roztworem wody z octem doskonale wyczyścisz płytę kuchenną, piekarnik oraz inne tłuste plamy w kuchni.
6.      Octem wyczyścisz mikrofalówkę. Wystarczy do miseczki wlać ocet z wodą w proporcji 1:1. Włączyć mikrofalówkę na jedną minutę. Wodą z miseczki umyj mikrofalówkę.

Ocet możesz zastosować również do:

1.     Czyszczenie i odświeżania odpływów.
Do odpływu wsyp 100 gram wody oczyszczonej, a następnie wlej 200 ml octu. Gdy wytworzona piana zniknie, zalej odpływ ciepłą wodą. Po 5 minutach spłucz zimną wodą.
2.     Usuwanie plam po długopisie.
Plamę wystarczy przetrzeć gąbką nasączoną nierozcieńczonym octem.
3.     Płukania i zmiękczania tkanin.
Jeśli skończy się płyn do płukania, zamiast niego można wlać 200 ml octu. Zapach po wysuszeniu ubrań się ulotni, a pranie będzie czyste i mięciutkie.


A Wy znacie jeszcze jakieś inne zastosowania octu w sprzątaniu?

39 komentarzy:

  1. Ja też czesto używam octu w sprzątaniu, nawet do mycia okien - rozcieńczonego z wodą. Zaskoczyłaś mnie tym, że pomaga na plaamy z owoców. Nie wiedziałąm o tym, ale będę pamiętać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry sposób na czyszczenie mikrofalówki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna ściąga.
    Również miałam pisać posta na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na noc zamoczyć "raszki" od gazu w occie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe porady - na pewno się przydadzą na przyszłość, bo o większości nie miałam pojęcia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Takie babcine triki są bardzo pomocne podczas porządków (:

      Usuń
  6. Zgadzam się, świetnie dezynfekuje, ale czy czyści? Tu zdecydowanie wolę chemię pospolitą. Wygoda i czas wygrywają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektóre rzeczy czyści szybciej od chemii sklepowej ;)

      Usuń
  7. Ale świetny post :) na pewno skorzystam z Twoich rad ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja teściowa wykorzystuje ocet do czyszczenia jak się przypali garnek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wtedy zagotowuję sodę z wodą w tym garnku i to co się przypaliło samo schodzi :)

      Usuń
  9. Dzięki za rady! Nie wiedziałam, że ocet jest tak dobry, np na plamy od długopisu. Jak tylko się taka plama przydarzy, wypróbuję! Dotychczas był mi pomocny jedynie przy myciu okien...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie zadziałało, a sklepowy odplamiacz nie dał rady (:

      Usuń
  10. A co polecasz do czyszczenia ekspresu do kawy? Bardziej ocet czy kwasek cytrynowy. Kwasek radzi sobie bardzo dobrze, a octu nie miałem jeszcze okazji wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam się szczerze, że mam ekspres ciśnieniowy i jakoś boję się go czyścić octem czy kwaskiem, stosuję specjalny płyn przeznaczony do tego. Jak miałam zwykły ekspres, to stosowałam to co było akurat pod ręką, jedno i drugie daje sobie nieźle radę :)

      Usuń
  11. Kiedyś ocet był niezastąpiony, w końcu nie było nic innego...dzisiaj też daje rade :) szkoda tylko, że zapach ma średni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dodawać olejków - np. lawendowego :) Czasem zamiast trzymać w domu mnóstwo rzeczy takich jak odkamieniacz do czajnika, środek do czyszczenia zmywarki, środek do czyszczenia pralki, żel do udrażniania rur, lepiej mieć butelkę octu pod ręką. Zawsze to mniej rzeczy w szafkach i większy porządek :)

      Usuń
  12. Ja też lubię tanie i szybkie rozwiązania. Ocen używam do czyszczenia czajnika i tych bardziej kłopotliwych zabrudzeń. Ja go przeważnie używam w celach kosmetycznych np do płukania głowy po myciu :) Pozdrawiam i obserwuję :) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie umiem się przekonać do tej octowej płukanki. Niby zapach octu szybko się ulatnia a jednak jakoś tak ;)

      Usuń
  13. Ocet jest niezastąpiony w sprzątaniu :)daje wiele rozwiązań to fakt.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ocet razem z sodą wlewam do zmywarki nastawiam na krótki cykl zmywarka pachnie świeżoscia i jest czysciutka

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo często używam octu do czyszczenia. Niektórych sposobów nie znałam, ale czajnik to u nas jest często gotowany razem z octem. Tylko moi chłopcy chodzą i wołają "co tak śmierdzi" ;)
    Muszę spróbować pralkę wyoctować ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapiszę sobie kilka sposobów :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Również stosuję ocet np.do czyszczenia kranów.

    OdpowiedzUsuń
  19. pewnie, ocet to stary, super sposób, ja często stosuję do mycia podłóg :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No masz...taki praktyczny ocet a u mnie w domu jeszcze nie zagościł ;) Jakoś nie miał okazji ;D Ale przydałby się po tym wpisie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. O mikrofali nie wiedziałam. Ale podgrzewacZ do butelek robię octem :) fajnie, jutro użyje mikro ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakia czas temu to tesciowa powiedziala mi o zastosowaniu octu w oczyszczaniu mieszkania. Ale Ty mi naswietlilas gdzie rzeczywiście moznq go zastosowac ;) bardzo pomocne porady. Pozdrawiam: )

    Ciotkastiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Niektóre Twoje porady znałam, ale nie wszystkie. Na pewno wykorzystam, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niektóre Twoje porady znałam, ale nie wszystkie. Na pewno wykorzystam, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Część znałam części nie zapisuje i wcielam w życie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawe patenty ;) Czyszczenie suchym lodem to dopiero odkrycie, które niedawno odkryłam i polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Sprzątanie samym octem jak dla mnie nie należy do bardzo skutecznych i w dodatku zapach, który unosi się w całym domu jest nie do wytrzymania. Zdecydowanie polecam czyszczenie suchym lodem! Jak dla mnie najlepsze odkrycie ever ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja w domu staram się wykorzystywać do sprzątania tylko produkty nie chemiczne. Jedną z najlepszych decyzji było centralne odkurzanie zamontowane w tym roku. Polecam wszystkim ten system super ułatwia pracę podczas porządków.

    OdpowiedzUsuń
  29. Może faktycznie ocet jest dobry jeśli chodzi o czyszczenie, ale jak dla mnie jego zapach jest nie do zniesienia. Dlatego odkąd mam oczyszczacz powietrza zdrovi to zauważyłem że również mam mniej sprzątania w swoim domu. Ma na to wpływ na pewno o wiele lepiej zjonizowane powietrze.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger