Przekąski na imprezę.

Przekąski na imprezę, przystawki, zakąski na zimno, proste przystawki, jaja faszerowane, caprese, roladki z szynki, mini tortille


Dziś chciałam Wam przedstawić trzy szybkie i proste a zarazem efektowne przekąski na imprezę. Przygotowanie ich zajmuje dosłownie parę minut.

Przekąska z tortilli. 

Przekąski na imprezę, przystawki, zakąski na zimno, proste przystawki, jaja faszerowane, caprese, roladki z szynki, mini tortille

Do jej przygotowania możemy wykorzystać wszystko co mamy w lodówce. Tortille są idealne w przypadku gdy mamy niespodziewanych gości. 

Sposób przygotowania:

Placek tortilli smaruje serkiem twarogowym np. Almette. Tortillę posypuję wcześniej pokrojonymi w drobną kostkę składnikami. Całość zawijam w rulon, owijam w folię aluminiową i wkładam do lodówki na 30 minut. Po tym czasie tortille kroję na kawałki o grubości ok 1 cm. 
Ja zazwyczaj robię dwie wersje smakowe:
- salami chilli, sałata lodowa, papryka
- łosoś, ogórek zielony, rukola lub inna sałata. 


Sałatka ala Caprese. 

Przekąski na imprezę, przystawki, zakąski na zimno, proste przystawki, jaja faszerowane, caprese, roladki z szynki, mini tortille

Jak zrobić prostą sałatkę caprese każdy wie. Moja jednak jest jeszcze prostsza w wykonaniu. Plasterki pomidorów i mozzarelli układam na talerzyku na przemian. Dekoruję listami bazylii i polewam sosem balsamicznym (sos można kupić w Lidlu). 

Roladki z szynki i sera.

Przekąski na imprezę, przystawki, zakąski na zimno, proste przystawki, jaja faszerowane, caprese, roladki z szynki, mini tortille

Kolejna prosta w przygotowaniu przystawka. Do przygotowania której potrzeba sera żółtego, szynki konserwowej w plastrach, majonezu oraz czosnku. Ilość wg. uznania. Ser żółty ścieram na tarce, dodaję ząbek czosnku oraz majonez. Całość mieszam. Tak przygotowany ser zawijam w szynkę.

Jaja faszerowane. 


Przekąski na imprezę, przystawki, zakąski na zimno, proste przystawki, jaja faszerowane, caprese, roladki z szynki, mini tortille

Przepisów na jajka faszerowane jest chyba tyle, ile mamy kucharek. Wystarczy obrać jajeczko, wybrać z niego żółtko do którego dodajemy jakiś ulubiony składnik, majonez, chrzan, ketchup w zależności od gustu i wypełniamy przygotowanym farszem żółtko. 

Ja zazwyczaj przygotowuję następujące farsze:
- Ok 50 g. łososia, łyżka majonezu, łyżka jogurtu, łyżeczka musztardy, łyżeczka soku z cytryny, sól oraz pieprz. Łosoś kroję bardzo drobno, dodaje żółtka oraz resztę składników, mieszam. Za pomocą łyżeczki nakładam farsz do wcześniej przygotowanych jajek.
- 200 g. pasztetu, 2 łyżki jogurtu, pomidor, natka pietruszki, sól i pieprz do smaku. Pasztet mieszam z drobno pokrojonym pomidorem i resztą składników. 
- 5 pieczarek, 2 łyżki majonezu, szczypiorek, sól i pieprz do smaku. Pieczarki przesmażam na niewielkiej ilości oliwy. Do przestudzonych pieczarek dodaję majonez, szczypiorek, sól i pieprz.


Polecam Wam również przepisy na sałatki, które są niezastąpioną potrawą na każdym przyjęciu.


 sałatka z tuńczyka
Przepyszna warstwowa sałatka z tuńczyka, jajek, kukurydzy oraz sera żółtego.

 sałatka z brokułów
Bardzo prosta i szybka w przygotowaniu sałatka z brokułów o zaskakującym słodko - kwaśnym smaku. 

 sałatka kebabowa
Kolejna warstwowa sałatka z kurczakiem i warzywami. Idealna na wszelkiego rodzaju domowe przyjęcia.

Macie jakieś swoje ulubione przepisy na przystawki? Podzielcie się nimi w komentarzach chętnie wypróbuję!

29 komentarzy:

  1. Fajne, proste propozycje, lubię takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie przystawki. Proste, smaczme i szybkie do zrobienia. Czego chcieć więcej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. I dupa rośnie! Uwielbiam takie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i apetytu mi narobiłaś :)
    Tortille robiłam na sylwka, pierwszy raz :) Uwielbiam wszelkie odmiany podania jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkie sałatki i jajka faszerowane. Takich jajek całe wieki nie robiłam, teraz mi o nich przypomniałaś i muszę zrobić. Chętnie wypróbuję ten z łososiem bo jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja te przekąski umieszczam w kategorii "dla leniwych", bo biorąc pod uwagę, że są smaczne, można je robić bez końca i człowiek robi je w końcu machinalnie, odłączając mózg i relaksując się przy tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takie dania dla leniwych lubię najbardziej i coraz częściej doceniam ich szybkość i łatwość w wykonaniu :)

      Usuń
  7. Znowu jestem głodna :)
    Taką sałatkę kebabową lubię, ale nigdy jej nie robiłam :)
    Tradycyjnych przystawek nie mam, wymyślam na bieżąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam faszerowane jajka, pychotka <3 Szyneczka z serem też świetne rozwiązanie proste i smaczne <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż zgłodniałam czytając ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O właśnie miałam ochotę zrobić kiedyś tortille :) U mnie zawsze królują tarty jako przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I takie przystawki bardzo lubię, smacznie, zdrowo, kolorowo. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie wyglądają te przekąski z tortilli, będę musiała spróbować coś podobnego .

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie przekąski zawsze wygrywają bo wszyscy je znaja i bardzo lubia Pysznosci! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze zostaje pusty talerz z przekąskami po przyjęciu :)

      Usuń
  14. Narobiłaś mi smaku na faszerowane jajka! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie na imprezach zawsze króluje tortilla :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post i super pomysły z tymi przekąskami,Dzieki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne przekąski. Aż zrobiłam się głodna! Tortilla rządzi. :D Obserwuję. Mogę liczyć na rewanż? :*
    swiat-zwariowaneej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne propozycje szczególnie ta z tortillą przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne propozycje
    carolineworld123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. I po co ja tu wchodziłam o tej godzinie, się pytam?Jak tu takie smakołyki. Nie ma co zgłodniałam idę opróżnić lodówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chciałam napisać dokładnie to samo, co arbuziaki :) Weszłam i mam za swoje, bo lodówka pusta. Za jajkami faszerowanymi przepadam, szczególnie z pieczarkami.

    OdpowiedzUsuń
  22. Faszerowane jaja uwielbiam choć mam skazę białkową to i tak nie mogę się nim oprzeć, zawijaski z tortilli też próbowałam na jednej z imprez są przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetne propozycje :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkie propozycje wyglądają bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. To coś dla mnie, uwielbiam przekąski na imprezach i u siebie i u znajomych :) zawsze jest ich mi mało :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger