Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie - soda

Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie, pani domowa



O tym, że soda spulchnia ciasto i czyści fugi wie chyba każda pani domu. Jednakże niewiele osób zna inne zastosowania sody.
Soda sprawdza się doskonale do czyszczenia przypalonych garnków, usuwa brzydkie zapachy. W łazience natomiast sprawdza się jako wybielacz do prania oraz doskonale nadaje się do czyszczenia armatury.

Soda oczyszczona w sprzątaniu kuchni.

  • czyszczenie kuchenki mikrofalowej - do miseczki nalać wody i wsypać dwie łyżki sody. Włożyć do mikrofalówki i załączyć ją na cztery minuty. Para z roztworu doskonale rozpuści wszystkie zabrudzenia wystarczy więc wnętrze przetrzeć ręcznikiem papierowym.
  • czyszczenie piekarnika - trudniejsze zabrudzenia czyśmy pastą zrobioną z sody oraz odrobiny wody.
  • usuwanie spalenizny z garnków - świeżo przypalony garnek wyczyścimy również za pomocą sody. Wystarczy wysypać ją na dno, dodać odrobinę płynu do naczyń i wlać wodę. Całość gotujemy przez chwilę. Wylewamy i myjemy garnek.
  • usuwanie zabrudzeń z kawy i herbaty. Zabrudzone miejsca wyczyścić pastą z sody oczyszczonej z paroma kroplami wody.
  • usuwanie zapachów z lodówki. Aby w lodówce nie powstawały brzydkie zapachy wystarczy na talerzyk wysypać sodę i włożyć ją do lodówki.

Soda oczyszczona w sprzątaniu łazienki.

  • Usuwani trudnych plam z kabiny prysznicowej oraz kafli. Spryskać octem, po kilku minutach wyszorować gąbką z sodą.
  • Czyszczenie fug. Sodę zmieszać z odrobiną wody. Nanieść na brudne fugi, pozostawić na ok 5-10 minut. Po tym czasie wyszorować fugi szczoteczką. 

Inne zastosowania sody oczyszczonej.


  • Soda doskonale radzi dobie jako zamiennik odplamiacza. Za pomocą pasty sody z odrobiną wody możemy wyprać plamy z potu, smoły, krwi, soków oraz wina. Wystarczy w plamę wetrzeć odrobinę pasty z sody.
  • Usuwanie brzydkich zapachów z obuwia - wsypać sodę do buta na noc i pozostawić. Rano wysypać sodę.
  • Odtykanie rur kanalizacyjnych. Do odpływu wsypać szklankę sody i wlać szklankę octu. Jak mikstura przestanie się pienić spłukać wrzącą wodą.
  • Odświeżanie dywanów. Równomiernie na dywan lub wycieraczkę wysypać sodę. Można trochę wetrzeć szczotką. Pozostawić na całą noc. Rano odkurzyć dywan.
Jeśli macie inne skuteczne sposoby zastosowania sody podzielcie się nimi zostawiając komentarz :)

Zachęcam również do przeczytania postu o zastosowaniu octu w sprzątaniu
Sposoby na tanie i szybkie sprzątanie, pani domowa

10 komentarzy:

  1. Czasem zdarza mi się sięgnąć po sodę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja stosuję jako pochłaniacz zapachów w lodówce (zamiennie z kawą) lub do czyszczenia. O dywanie nie słyszałam, spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory czyściłam wszystko octem. Ciekawa jestem efektów sodowego sprzątania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory czyściłam wszystko octem. Ciekawa jestem efektów sodowego sprzątania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektóre rzeczy łatwiej doczyścić octem a inne sodą :)

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię sprzątać gdyż w czystym mieszkaniu czuje się zdecydowanie lepiej i bardziej komfortowo. Bardzo chętnie również korzystam z neutralizatora zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl/ który skutecznie pozbywa się tych brzydkich zapachów, które w mieszkaniu czasami się pojawiają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tego co ja jeszcze wiem, to również sodę używa się do niwelowania brzydkich zapachów. Nie próbowałam robić tego sama, więc nie wiem czy to działa. Za to jestem pewna, że odkąd używam oczyszczacza powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/ to oddycha mi się znacznie lepiej w moim mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tanio wcale nie znaczy źle. Ja nawet widziałam w sklepach takie ekologiczne produkty do sprzątania https://www.inco.pl/dzialalnosci/domowe-srodki-czystosci , które wcale dużo nie kosztowały. Jak nie trzeba używać chemii to lepiej z niej zrezygnować -takie jest moje zdanie

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger