Biszkopt kakaowy.

*-

Biszkopt jest podstawą wielu wypieków, wbrew pozorom jego wykonanie nie jest wcale trudne. Tutaj podawałam przepis na podstawowy jasny biszkopt. Dziś mam dla Was przepis na ciemny biszkopt, który może być bazą do wielu ciast i tortów.

Jak ubiec biszkopt czekoladowy?

Składniki

  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 szkanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki octu
  • 4 jajka
  • 1/4 szklanki kakao

Sposób przygotowania

Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę, wsypujemy do nich cukier nadal ubijając. Do żółtek dodajemy ocet, oraz proszek do pieczenia - ubijamy. Powstałą masę z żółtek dodajemy do białek i ubijamy mikserem przez 2 minuty. Do powstałej masy dodajemy mąkę wraz z kakao i mieszamy drewnianą łyżką. Ciasto pieczemy na blaszce wyłożonej wcześniej pergaminem w 180 stopniach przez 20 - 25 minut do tak zwanego suchego patyczka.

13 komentarzy:

  1. Nie potrafię piec i jeszcze nigdy nie próbowałam zrobić biszkoptu, ale chętnie zjadłabym ciasto z takim spodem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię biszkopty :) Kiedyś wydawały mi się mega trudne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie piekłam. Chyba czas coś z tym zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis, biszkopt wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam ten przepis :) Biszkoptowe ciasta są bardzo dobre :)
    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że wróciłaś :). A przepis na pewno się przyda, bo ostatnio zaczęłam częściej piec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że się ogarnę i dam radę znów regularnie pisać :)

      Usuń
  7. Lubię piec ciasta i biszkopty też:) moja rodznika zawsze ma domowy tort na urodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja teściowa też dodaje octu i zawsze pieknie jej biszkopt wyrasta :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger