Karpatka

karpatka przepis duża blacha, przepis na karpatkę z budyniem, karpatka przepis, ciasto, pyszne ciasto, ciasto z kremem

Karpatka to tradycyjne polskie ciasto. Kiedyś przygotowałam ją kupując wcześniej gotową mieszankę na ciasto. Łatwo, prosto i szybko. Niedawno spróbowałam jednak uporać się z ciastem całkowicie samodzielnie i o dziwo - Karpaty mi urosły.

Karpatka przepis.

Składniki:

Ciasto:
  • 125 g masła
  • 1 szklanka mąki
  • 5 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka wody
Krem:
  • 2 budynie waniliowe (bez cukru)
  • 1/4 szklanki cukru
  • 750 ml mleka
  • 200 g masła
karpatka przepis duża blacha, przepis na karpatkę z budyniem, karpatka przepis, ciasto, pyszne ciasto, ciasto z kremem

Sposób przygotowania:

Ciasto:
Masło roztopić i dodać wodę, zagotować. Wsypać mąkę i przez chwilę mieszać gotując, aż powstanie miękka, gęsta papka. Ostudzić. Dodać jajka, proszek do pieczenia i zmiksować na gładką masę. Ciasto podzielić na dwie części i wyłożyć na formę posmarowaną masłem i posypaną mąką. Piec przez 25 minut w temperaturze 200 stopni. W czasie pieczenia nie wolno otwierać piekarnika, ponieważ ciasto opadnie. 

Krem:
Ugotować budynie wraz z cukrem. Ostudzić. Masło utrzeć i dodać do niego ostudzony budyń, cały czas mieszając.

Powstałym kremem posmarować jedną część ciasta, przykryć drugim. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.





11 komentarzy:

  1. Uwielbiam karpatkę :D Ale zawsze korzystam z gotowych pudełek, więc może dzięki Twojemu przepisowi stworzę ciasto całkowicie od zera :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za karpatka. Ale jeśli już ja robię tonzawsze tradycyjnie a nie z proszku. Bardzo dobra wychodzi tez, jeśli się wykorzysta ciasto francuskie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ciasta francuskiego nie próbowałam, a byłoby to szybsze i łatwiejsze rozwiązanie ;)

      Usuń
  3. Ale dawno nie jadłam karpatki.... zrobiłaś mi na nią Ogromną ochotę muszę upiec.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ubóstwiam karpatkę i zawsze jadę na gotowym przepisie, ale czas najwyższy spróbować nie gotowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zazwyczaj korzystałam z gotowej mieszanki - do czasu, raz kupiłam taką, która nie wyrosła.

      Usuń
  5. Uwielbiam karpatkę :) narobiłaś mi smaku

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubie karpatke, ale jeszcze nigdy sama jej nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Karpatka jest dobra, ale ja zawsze z tego robię ptysie :) Chyba na weekend je zrobię, bo aż mi ślinka pociekła :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię karpatkę, a nigdy jej nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger