Zupa z młodej kapusty

Lato to taki czas, że w sklepie z warzywami dostaję oczopląsu w  i mam ochotę kupić wszystkie kolorowe, uśmiechające się do mnie warzywa. Na dzisiejszy obiad wybrałam młodą kapustę - można z niej przygotować wiele przepysznych, tradycyjnych dań.
Dziś proponuję Wam zupę z młodej kapusty, który wyszła przepysznie - tak babcinie.
Zupa ta jest bardzo prosta w przygotowaniu i nie pochłania wiele naszego czasu.
Zupa z młodej kapusty, pani domowa


Jak ugotować zupę z młodej kapusty?

 Składniki na ok. 2,5 litra zupy.
- 4 skrzydełka z kurczaka lub żeberka wieprzowe
- 3 marchewki
- 2 pietruszki
- kawałek pora
- kawałek selera
- 6 ziemniaków
- mała główka kapusty 
- 20 dag wędzonego boczku lub kielbasy
- cebula
- sól
- kilka ziaren ziela angielskiego, pieprzu oraz dwa liście laurowe
- łyżka przecieru pomidorowego lub trochę soku z pomidorów

Umyte mięso zalać zimną wodą - dodać obrane warzywa, przypaloną cebulę oraz przyprawy (ziele, pieprz, listki laurowe, sól) i gotować aż warzywa i mięso będą bardzo miękkie. Do wywaru dodać pokrojone w kostkę ziemniaki - gotować do miękkości. Na sam koniec dodajemy poszatkowaną kapustę oraz przesmażoną kiełbasę - gotujemy. Do zupy dodajemy przecier pomidorowy lub sok z pomidorów. Zupkę doprawić do smaku.
Na talerzu, kto lubi posypuje koperkiem.


Dlaczego warto jeść kapustę?

Kapusta to kolejne warzywo, które powinniśmy spożywać i podawać naszym pociechom - dlaczego?
Ponieważ witaminy C w niej tyle co w cytrynie. Zawiera komplet witamin B oraz sporo witaminy A. Spożywając kapustę dostarczamy naszemu organizmowi wapń, magnez oraz potas. Kapusta wpływa również pozytywnie na nasze włosy, skórę oraz paznokcie.

Jakie jest Wasze ulubione danie z kapusty? Moje niewątpliwie gołąbki - przepis oraz parę rad jak je zrobić aby było łatwo i szybko już niebawem :)

Spodobał Ci się mój post? Polub moją stronę na Facebooku i pozostań ze mną na dłużej:



Zobacz również inne moje przepisy:



9 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda, uwielbiam kapuśniak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak też smakuje :) zachęcam do wypróbowania i przepisu ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam dobry kapuśniak. Sama nigdy go nie gotowałam ;) najlepiej u mamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko smakuje najlepiej u mamy a jeszcze lepiej u babci :)

      Usuń
  3. jak ja dawno nie jadłam kapuśniaku z młodej kapusty ... łoo matko i jeszcze więcej :D chyba jutro ogarnę obiad bez problemu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapuśniak jak u ........ taty :) Gołąbki też uwielbiamy! :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. MMMMM pysznosci :)

    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/10/dla-kazdej-wyjatkowej-kobiety-weganski.html

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger