Sprzątanie sypialni krok po kroku.






Od dziś oficjalnie rozpoczynam przygotowania do świąt. Pozostało nam do nich niecałe 6 tygodni, a więc myślę, że jest to najwyższy czas aby zacząć. Zawsze takie przygotowania rozpoczynam od zrobienia planu. Lista rzeczy, które należy zrobić z podziałem zadań na domowników o wiele ułatwia sprawę i każdy wie co ma robić. Sprzątanie rozpoczynam od pomieszczeń, które się najmniej brudzą. Kuchnie oraz łazienki zostawiam na koniec. 
W tym tygodniu mam w planach posprzątać sypialnię. Poniżej lista zadań do zrobienia, oraz parę trików, które ułatwią nam sprzątanie.

Sprzątanie sypialni krok po kroku.


Lista zadań:
  • Uporządkować szafki nocne.
  • Uporządkować szafę.
  • Wymiana garderoby na zimową (chowamy jesienne kurtki etc. i wyciągamy rzeczy zimowe. Już nas ciepła jesień raczej nie zaskoczy). 
  • Wyczyścić szafki z zewnątrz oraz wewnątrz.
  • Omieść sufity, kąty oraz obrazki.
  • Odkurzyć lampy.
  • Wyczyścić kontakty oraz włączniki.
  • Umyć drzwi.
  • Wyprać firany oraz zasłony.
  • Umyć okno.
  • Wyczyścić liście kwiatów.
  • Zmienić pościel.
  • Wywietrzyć kołdry i poduszki.
  • Odkurzyć i odświeżyć materac.
  • Uprać narzuty i koce.
  • Uprać dywan.
  • Umyć podłogi.

Organizacja szafy.

  1. Wyrzucić wszystkie ubrania, których już nie używamy, są poplamione lub dziurawe. Aby robić to na bieżąco planuję postawić w szafie pudło, do którego będę wrzucać wszystko co się nie nadaje do chodzenia. Pozwoli mi to zaoszczędzić czas przy następnych porządkach.
  2. Ubrania składam na trzy. Jest to szybki i prosty sposób na poskładanie ubrań, ręczników etc. Na początku składamy na pół do uzyskania odpowiedniej szerokości. Powstały prostokąt składamy na trzy części. Ładnym brzegiem układamy ubrania na zewnątrz. 
  3. Wszystkie ubrania na wieszakach pozapinać. Wystarczy zapiąć tylko jeden guzik. Dzięki temu koszule oraz żakiety nie będą zsuwać się z wieszaków.
  4. Apaszki, szale, krawaty można przechowywać na wieszakach. Dzięki temu zajmą one mniej miejsca w szafie.
  5. Gumki recepturki aby bluzki i sukienki się nie zsuwały. Wystarczy na ramiona wieszaków założyć gumki recepturki.
  6. Pudełka po butach można wykorzystać jako organizer.

  7. Komplety pościeli przechowuję w jednej z poszewek. Dzięki temu wszystko mam w jednym miejscu. Tak złożona pościel również ładnie wygląda.

Czyszczenie lamp.

Kurz z abażurów najłatwiej usunąć wałkiem czyszczącym. Papierowe lampy czyścimy gumką do gumowania.

Czyszczenie liści kwiatów.

Liście czyścimy szmatką z mikrofibry nasączoną wodą. Ważne jest aby woda była ciepła, wtedy unikniemy plam z wody na liściach.

Odświeżanie materaca.
Materac posypujemy sodą oczyszczoną, która pochłonie brzydkie zapachy. Następnie odkurzamy i obracamy by się równomiernie ugniatał.

Pranie dywanu. 
Przed rozpoczęciem konieczne jest wytrzepanie dywanu. Dywany na mokro piorę latem. W zimę preferuję tylko odświeżenie za pomocą sody. Posypujemy cały dywan sodą. Następnie rozcieramy ją szmatką i pozostawiamy na całą noc, lub na kilka godzin. Po tym czasie odkurzamy dywan.
                

                             
Kiedy Wy zaczynacie przygotowania do świąt?




22 komentarze:

  1. Już? Ja zaczynam jakieś dwa tygodnie przed świętami. Wychodzę z założenia, że i tak się pobrudzi/zakurzy. Tez robię listę zadań! Usiądę do niej za jakiś tydzień. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam duży dom i 15 okien do umycia wiec wiesz ;) niektóre rzeczy trzeba sobie zostawić na sam koniec jak np. sprzątanie kuchni, ale porządki w szafach można już zacząć ;)

      Usuń
  2. Ja zaczynam przygotowania zawsze na przełomie listopada i grudnia. Nie robie żadnej listy zadań, wszystko mam w głowie. Robię tylko listę zakupów przed świętami. A propos dywanu, nie próbowałam jeszcze sody do tego celu, ale myślę, że to dobry pomysł. W tym roku tak zrobię. Podoba mi się też pomysł przechowywania kompletów pościeli w poszewce. Bardzo fajny post z praktycznymi radami. Jak będziesz sprzątać inne pomieszczenia to podziel się uwagami - chetnie poczytam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To juz tez niedlugo rozpoczniesz ;)
      Na pewno to zrobię. Ja zawsze zaczynam takie porządki od poszukiwania nowych pomysłów np. na przechowywanie, czyszczenie etc. :)

      Usuń
    2. To juz tez niedlugo rozpoczniesz ;)
      Na pewno to zrobię. Ja zawsze zaczynam takie porządki od poszukiwania nowych pomysłów np. na przechowywanie, czyszczenie etc. :)

      Usuń
  3. U ja mam duży dom i dużo pomieszczeń więc pewnie będę generalne sprzątanie zaczynała miesiąc przed świętami.
    A tak na serio to jak ktoś sprzata regularnie co jakiś czas to uważam, że dużo do sprzątania nie ma.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dużo sprzątania nie ma, ale regularnie nie robimy np. przeglądu szafy, a kiedyś trzeba zrobić miejsce na nowe ciuchy ;)

      Usuń
  4. Generalne porządki zbliżają się wielkimi krokami 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Już sobie spisałam listę na karteczkę i zrobiłam wstępny plan. Myślę, że ja zacznę dopiero od grudnia, czyli za dwa tygodnie. Teraz jest za szybko i to, co teraz bym posprzątała potem znowu byłoby "brudne" i zakurzone :)

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo niby tak ale część rzeczy jak np. porządki w szwach można spokojnie robić ;) raz w roku tam też trzeba kurze zetrzeć.

      Usuń
  6. Nie potrafię sprzątać :D Może dzięki Tobie to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też właśnie sprzątam ogromną szafę. Robię to już od tygodnia i końca nie widać. To była szafa, która przechowywała wszystko od ubrań po stare zabawki i rzeczy dziecięce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to powodzenia ;) takie szafy są najgorsze... ja w ciazy robiłam porządek z zapałem i ciuszki od Karolina i jeszcze mi został cały kosz do oddania i nie ma tak małej dziewczynki w pobliżu. Juz nic nie będę przechowywać o potem trudno się jest tego pozbyć.

      Usuń
  8. Grunt to wszystko dobrze sobie zorganizować, porządki przed Świętami zawsze doprowadzają mnie do bólu głowy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zorganizować i przygotować się na to, że nie będzie wszystko tak jak sobie wymyśliłem. Ja mam zawsze więcej planów niż czasu niestety (;

      Usuń
  9. A ja nie sprzątam przed świętami, bardziej niż na co dzień. Szkoda mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam myślę, że kiedyś trzeba jednak zajrzeć w każdy zakamarek w domu i go odkurzacz ;)

      Usuń
  10. 6 tygodni przed świętami to chyba trochę za wcześnie. O odświeżaniu dywanu sodą nie słyszałem może warto spróbować.Ja na przykład piorę dywany odkurzaczem. Mam taki specjalny. Dywan szybko wysycha i ładnie pachnie. Odnośnie listy to dobry pomysł. Można ładnie wszystko zorganizować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprzątanie Deluxe (www.sprzataniedeluxe.pl) to fachowcy, których śmiało mogę polecić. Warto zajrzeć na ich stronę.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger