Domowe środki czystości - co warto mieć.

Środki czystości - co warto mieć. Domowe środki czystości, domowe środki czyszczące, ocet i soda do czyszczenia, naturalne środki do sprzątania, domowe środki czystości blog, naturalne środki czystości przepisy ekologiczne środki do czyszczenia domu

W sklepach półki uginają się od przeróżnej chemii do czyszczenia praktycznie wszystkiego. Możemy zakupić: płyny do mycia okien, płyny do mycia naczyń, do mycia podłóg z drewna, do podług z gresu, do czyszczenia fug. Są to jednak silnie działające preparaty i nie zawsze obojętne dla naszego zdrowia. W przypadku lżejszych zabrudzeń warto zastosować najpierw lżejsze substancje, a dopiero potem sięgnąć po silnie działające żele i płyny. Czego warto używać w domowej walce z brudem?
Zapewne przydadzą się:

Ocet. 
Służy nie tylko do przyprawiania i konserwowania potraw. Przyda się również do usuwania tłuszczu, dezynfekcji, wybielania, usuwania plam. Ocet powstrzyma także rozwój pleśni, nabłyszczy panele podłogowe i nie pozostawi smug podczas mycia okien. Więcej o zastosowaniu octu podczas domowych porządków pisałam tutaj. 

Gliceryna
Przydaje się podczas ścierania kurzu. Jeśli nasączymy nią ściereczkę, kurz będzie się wolniej osadzał.

Mleko
W połączeniu z sokiem z cytryny przyda się do czyszczenia skórzanych mebli.

Soda oczyszczona
Pomoże nam szybko i sprawnie umyć kuchenkę mikrofalową. Usunie spaleniznę z garnków. Soda radzi sobie świetnie jako zamiennik odplamiacza. Więcej o zastosowaniu sody podczas domowych porządków pisałam tutaj.

Sól
Może być używana jako środek czyszczący o właściwościach ściernych.

Sok z cytryny
Zmieszany z sodą usuwa plamy z tłuszczu. Skórka z cytryny posypana solą pomoże usunąć plamy z marmurowych parapetów raz blatów. Sok z cytryny jest przydatny również w wybielaniu, oraz w czyszczeniu przedmiotów ze stali szlachetnej.

Surowy ziemniak
Usuwa ślady dłoni z drewnianych mebli.

Taśma klejąca
Zawinięta o dłoń pomoże usunąć zwierzęcą sierść z dywanu.


Przepisy na domowe środki czyszczące możecie znaleźć tutaj.

23 komentarze:

  1. Kolejny świetny poradnik :) Wypróbuję patent z ziemniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyskie patenty do tej pory znałam i stosowałam oprócz surowego ziemniaka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ocet, soda, sok z cytryny, taśma klejąca - zawsze z tego korzystam jak mam ;) staram się unikać chemii

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbuję przy najbliższym sprzątaniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować mleko z połączeniem soku cytrynowego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Patenty godne wypróbowania i polecenia inny, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mycie okien octem - patent mojej babci, ktory stosuję do dziś!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ocet do okien? Wow jestem w szoku! Muszę spróbować, akurat zostały nam jeszcze dwa do umycia. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem najlepszy środek do mycia okien - nie pozostawia smug :)

      Usuń
  9. Naprawdę dobre patenty, przydadzą się. Od siebie dodam - naturalne olejki eteryczne przydadzą się np. do odświeżania mieszkania, zamiast tych chemicznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, można zrobić świetny odświeżacz z sody i olejku eterycznego :)

      Usuń
  10. Z niektórych patentów korzystam, ale ciągle mam problem z tapicerką na krzesłach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam myjkę parową. Najlepiej po wypraniu odkurzyć całość, tak aby burd nie zasechł ponownie. Tylko tutaj potrzebny jest odkurzacz, którym można wodę wciągać :)

      Usuń
  11. Według mnie domowe środki czystości nie zawsze potrafią uporać się z zabrudzeniami. Dla mnie nie ma lepszej chemii gospodarczej niż ta z Opola. Można ją zamówić online, także to ogromny plus ;) Stosuje produkty tej firmy od wielu lat i mogę zagwarantować, że poradzą sobie z największymi zabrudzeniami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja oprócz ogólnie znanych środków czystości mam jeszcze coś dodatkowego. Jest to mata wejściowa https://www.alumatex.pl/produkty/maty-wejsciowe/ która leży w miejscu wycieraczki domowej. Dzięki niej moje podłogi w środku są cały czas czyste.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie jednym ze środków który zawsze musi być w domu jest neutralizator zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl/ gdyż wiem jak często mi się on przydaje. Mam w domu kota, poza tym gdy coś gotuję lub smażę to mieszkanie szybko robi się nieprzyjemny zapach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko ok, ale problemem tych domowych środków czystości jest to, że trzeba mieć czas na ich przygotowanie. Poza tym nie są aż tak skuteczne jak te sklepowe i tak fajnie nie pachną. Jak dla mnie lepiej kupić gotowy produkt ekologiczny,fachowcy wiedzą jakie składniki stosować w jakich proporcjach aby produkt był skuteczny

    OdpowiedzUsuń
  16. Ode mnie jeszcze porada, że warto jest mieć w domu oczyszczacz powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/coway/ który w końcu sprawdza się bardzo dobrze. DO tego jeszcze nie trzeba tak dużo sprzątać gdyż zostawia o wiele mniej kurzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oprócz oczyszczacza posiadam również urządzenia nawilżające powietrze do odpowiedniego poziomu https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza. Źle nawilżone lub zbyt suche powietrze zawiera w swym składzie dużą ilość patogenów oraz szkodliwych substancji chemicznych. Może doprowadzać to nawet do podrażnień skóry, a także rozwoju różnych alergii.

      Usuń
  17. Warto mieć środki czystości które się sprawdzają i są ekologiczne. Widziałam że producent https://www.inco.pl/dzialalnosci/domowe-srodki-czystosci ma takie w swojej ofercie i są one powszechnie w sklepach dostępne

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję!

Copyright © 2016 Pani Domowa , Blogger